Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL SUPPORT OF CREATIVE DEVELOPMENT OF CHILDREN UNDER CONDITIONS ART-PEDAGOGICAL CABINET

Abstract

This article deals with the problem of psychological and pedagogical support of the creative development of children in the conditions of the art-pedagogical office. The purpose of the article is to identify and substantiate the psychological and pedagogical conditions for the creative development of children in the conditions of an art pedagogical oice. The results of the research described in the article can serve as practical material for the work of teachers and psychologists ofpreschool educational institutions who use art-pedagogical technologies for the creative development of children in their activities. Accumulated theoretical material can be proposed for use by teachers of pre-school educational institutions for the design of an art-pedagogical oice, which is one of the main forms of creative development and acts as a factor developing the creative abilities of preschoolers.

About the Author

E. Akhmedova
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


References

1. Ахмедова Э. М. Арт-педагогическое пространство как инновационная среда творческого развития дошкольника // Вектор науки Тольяттинского госуниверситета (в реестре ВАК РФ № 132) в серии «Педагогика и психология». 2011. № 3 (6). С. 36-38.

2. Запорожец А. В. Особенности различных видов детской деятельности и их роль в психическом развитии ребенка // Вопросы психического здоровья детей и подростков. 2006. Т. 6. № 1. С. 108-117. URL: https://elibrary.ru/item.asp?id=21176594

3. Комарова Т. С. Роль рисования в детском саду для подготовки руки ребенка к письму // Вопросы психологии. 1966. № 6. С. 164-171. URL: https://elibrary.ru/item.asp?id=28368953

4. Мухина В. С. К проблеме социального развития ребенка в дошкольном детстве // Психологический журнал. 2011. № 5. С. 27. URL https://elibrary.ru/author_items.asp

5. Российская энциклопедия социальной работы / под общ. ред. Е. И. Холостовой. М.: «Дашков и К°, 2016. 1032 с.

6. Сосновикова Н. Ю. Использование арт-терапии в начальной школе // Эксперимент и инновации в школе. 2012. № 1. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/ispolzovanie-artterapii-v-nachalnoy-shkole (дата обращения: 16.03.2019).

7. Эльконин Д. Б. Игра и психическое развитие // Альманах Института коррекционной педагогики РАО. 2017. № 28. С. 32-66. URL: https://elibrary.ru/item.asp?id=28925333

8. Martsinkovskaya T. The aesthetic paradigm of modern psychology: harmonizing the experiences of time and space // Social Sciences. 2016. Т. 47. № 3. С. 101-111. URL: https://elibrary.ru/item.asp?id=31075627


Review

For citations:


Akhmedova E. PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL SUPPORT OF CREATIVE DEVELOPMENT OF CHILDREN UNDER CONDITIONS ART-PEDAGOGICAL CABINET. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2019;(2):114-119. (In Russ.)

Views: 87


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)