FORMATION OF FUTURE TEACHER'S READINESS FOR USE OF VIRTUAL AND AUGMENTED REALITY TECHNOLOGIES IN THE CONDITIONS OF EDUCATION DIGITALIZATION
Abstract
About the Authors
T. KulikovaRussian Federation
N. Poddubnaya
Russian Federation
References
1. Лапчик, М. П. Подготовка педагогических кадров в условиях информатизации образования: учеб. пособие / М. П. Лапчик. - Москва : БИНОМ, 2013. - 182 с. - Текст : непосредственный.
2. Поддубная, Н. А. AR-технология в образовательном процессе вуза / Н. А. Поддубная, Т. А. Куликова. // Вестник ТвГУ Серия : Педагогика и психология. - 2018. - Выпуск 4. - С. 252-256. - Текст : непосредственный
3. Федотова, Е. Л. Информационные технологии в профессиональной деятельности : учеб. пособие / Е. Л. Федотова. - Москва : ИД ФОРУМ ; НИЦ ИНФРА-М, 2015. - 368 с. (Профессиональное образование). - URL: http://znanium.com/catalog.php?bookinfo=484751 (дата обращения: 02.05.2020). -Текст : электронный.
4. Фернандез, О. Г. Г. Развитие цифровой компетентности будущего педагога в образовательном пространстве вуза / О. Г. Г Фернандез, Н. П. Ячина // Вестник ВГУ Серия: Проблемы высшего образования. - 2018. - № 1. - С. 134-138. - Текст : непосредственный.
5. Шмакова, А. П. Формирование готовности будущего учителя к педагогическому творчеству средствами информационных технологий : монография / А. П. Шмакова. - Москва : ФЛИНТА, 2013. -184 с. - URL: http://znanium.com/catalog.php?bookinfo=462991 (дата обращения: 04.05.2020). - Текст : электронный.
6. Agibova, I. M. Fundamental education in university in development of future teachers' professional competences / I. M. Agibova, O. V Fedina // European Proceedings of Social & Behavioural Sciences. -2019. - Volume LXXVIII - IFTE. - Рр. 249-259. - Text : unmediated.
7. Cattik, M. The effectiveness of the smart boardbased small-group graduated guidance instruction on digital gaming and observational learning skills of children with autism spectrum disorder / M. Cattik, S. Odluyurt // Turkish Online Journal of Educational Technology Volume. - 2017. - Vol. 16. - Issue 4. - October. -Рр. 84-102. - Text : unmediated.
8. Demarle-Meusel, H. The teaching-learning-lab : Digital literacy & computational thinking for everyone / H. Demarle-Meusel, B. Sabitzer, J. Sylle // CSEDU 2017 - Proceedings of the 9th International Conference on Computer Supported Education. - 2017. - Vol. 2. - Рр. 166-170. - Text : unmediated.
9. Jones, A. Reaching beyond an online/offline divide : invoking the rhizome in higher education course design / A. Jones, R. Bennett // Technology. Pedagogy and Education. - 2017. - Vol. 26. - Issue 2. -15 March. - Рр. 193-210. - Text : unmediated.
10. Maxwell, A. Mobile learning for undergraduate course through interactive apps and a novel mobile remote shake table laboratory (Conference Paper) : мобильное обучение для курса / A. Maxwell, Z. Jiang, C. Chen // Annual Conference and Exposition, Conference Proceedings. - 2017. - Vol. 24. - June. - Text : unmediated.
11. Quarles, A. M. Integrating digital/mobile learning strategies with students in the classroom at the historical black college/university (HBCU) / A. M. Quarles, C. S. Conway, S. Harris, J. Osler, L. Rech // Handbook of Research on Digital Content : Mobile Learning, and Technology Integration Models in Teacher Education. - 2017. - 13 July. - Pр. 390-408. - Text : unmediated.
12. Shagrova, G. Innovative approaches to the organization of students : independent learning in accordance with the digital economy requirements // CEUR Workshop Proceedings : International Scientific Conference «Innovative Approaches to the Application of Digital Technologies in Education and Research). - Stavropol -Dombay, Russian Federation, 2019. - Text : unmediated.
Review
For citations:
Kulikova T., Poddubnaya N. FORMATION OF FUTURE TEACHER'S READINESS FOR USE OF VIRTUAL AND AUGMENTED REALITY TECHNOLOGIES IN THE CONDITIONS OF EDUCATION DIGITALIZATION. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2020;(3):172-177. (In Russ.)