Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

THE ROLE OF EDUCATORS IN THE MUSEUM ENVIRONMENT IN PRESCHOOL EDUCATIONAL INSTITUTION

Abstract

About the role of the educator in the creation of the Museum environment in preschool educational institution lies in the fact that the child recognize the hidden objects and meanings. The article discusses such concepts as mini-museums in preschool educational institution, a Museum as a learning environment socio-cultural development of the child, the role of the Museum in educational space of kindergarten. The concept of Museum pedagogy contributes to the development of preschool education.

About the Author

Nina Lysenko
North Caucasus Federal Univercity
Russian Federation


References

1. Краткий педагогический словарь. Красноярск, 2012.

2. От рождения до школы: программа / под редакцией Н. Е. Веракса, Т. С. Комаровой, М. А. Васильевой. М., 2013.

3. Об утверждении профессионального стандарта «Педагог (педагогическая деятельность в сфере дошкольного, начального общего, основного общего, среднего общего образования) (воспитатель, учитель)»: Приказ Минтруда России № 544н от 18 октября 2013 г.

4. Рыжова Н. А. Мини-музей в детском саду / Н. А. Рыжова, Л. В. Логинова, А. И. Данюкова. М.: Линка-Пресс, 2008.

5. Рыжкова Н. Музейная педагогика в детском саду // Дошкольное образование: газета. Изд. дома «Первое сентября». 2010. № 22, 21, 19, 18.


Review

For citations:


Lysenko N. THE ROLE OF EDUCATORS IN THE MUSEUM ENVIRONMENT IN PRESCHOOL EDUCATIONAL INSTITUTION. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2016;(2):143-146. (In Russ.)

Views: 87


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)