Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

A CASE STUDY OF CONSUMERS ON THE USE OF INNOVATIVE COSMETIC PRODUCTS OF THERAPEUTIC AND PREVENTIVE ACTION

Abstract

Results of the conducted sociological survey in the form of the correspondence questioning devoted to research of consumer preferences of the liposomalny cosmetic production holding patents of the Russian Federation for the invention are given in article. In total 267 questionnaires from of Moscow, St.-Petersburg and the cities of North Caucasus region are received. The received results can be useful to specialists of pharmaceutical branch.

About the Authors

Marina Chernitsova
North Caucasus Federal University
Russian Federation


Lyudmila Kuzyakova
North Caucasus Federal University
Russian Federation


References

1. Березин И. Маркетинговый анализ. Рынок. Фирма. Товар. Предложение. 3-е изд. М.: Вершина, 2007. 480 с.

2. Итоги первого полугодия 2014 года. DSM Group [Электронный ресурс]. URL: http://www.dsm.ru/about/ news/73/

3. Кревенс Д. В. Стратегический маркетинг / пер. с англ. 6-е изд. М.: Вильямс, 2008. 512 с.

4. Крылова Г. Д., Соколова М. И. Маркетинг. Теория и 86 ситуаций. М.: ЮНИТИ-ДАНА, 1999. 519 с

5. Кузякова Л. М., Черницова М. А. Инновационный проект создания нового поколения липосомальных косметических средств лечебно-профилактического действия // Фундаментальные исследования. 2015. № 2-22. С. 4940-4945.

6. Ламбен Ж. Ж. Стратегический маркетинг: пер. с англ. СПб.: Наука, 1996. 590 с.

7. Маркетинг: энциклопедия: пер. с англ. / под ред. М. Бейкера. СПб.: Питер, 2002. 1200 с.

8. Панкрухин А. П. Маркетинг - практикум: ситуационные задачи, кейсы, тесты. М.: Ин-т международного права и экономики им. А. С. Грибоедова, 1998. 160 с.

9. Райс Э., Траут Д.Маркетинг снизу вверх: от тактики до бизнес-стратегии: пер. с англ. М.: Вильямс, 2009. 224 с.

10. Сидорчук Р. Р. Маркетинговый аспект формирования оптимального промышленного ассортимента товара для малого бизнеса // Маркетинг в России и за рубежом. 2009. № 1. С. 23-30.

11. Черницова М. А., Кузякова Л. М. Основные тенденции развития современного фармацевтического рынка // Вестник АПК Ставрополья. 2014. № 4(16). С. 111-114.


Review

For citations:


Chernitsova M., Kuzyakova L. A CASE STUDY OF CONSUMERS ON THE USE OF INNOVATIVE COSMETIC PRODUCTS OF THERAPEUTIC AND PREVENTIVE ACTION. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2016;(1):109-113. (In Russ.)

Views: 75


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)