Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

CASHBACK: FEATURES OF THE MARKETING ACTIVITIES OF THE BANKING SPHERE

Abstract

Marketing is a complex mechanism that involves a fairly large number ofpeople. It includes features such as buying, selling, investing, risk accounting, standardization, and more. Support for each function is very important for all parties to trade. And not only the number of sales, but also the number of satisfied customers from the purchase will depend on the chosen financial policy. The banking sector is no exception and is actively using modern marketing to promote its activities. In the conditions of constant competition, the one who chooses the most winning position will have a greater client base. And one of the ways to ensure decent competition is the reward system, which includes cashback, discounts and bonuses. Proper combination of these strategies will ensure the most faithful business planning of any company.

About the Authors

E. Butenko
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


I. Chernikov
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


References

1. Акинин П. В., Акинина В. П., Алимова И. О.: Совершенствование качества банковского сервиса. Москва. Финансы и кредит, 2016. - № 6 (678). - С. 2-13.

2. Армстронг Г. Основы маркетинга / Г. Армстронг. - Москва : Вильямс И.Д., 2019. - с 29-42.

3. Архангельский С. Б. Раскрутка и продвижение в YouTube. Как привлечь клиентов с помощью видеомаркетинга. М.: Феникс, 2015. - 46-64 c.

4. Беляева Е. Т. Виды программ лояльности // Текст научной статьи по специальности «Экономика и экономические науки» // Журнал «Научные исследования». - Москва, 2016. - с. 45-49.

5. Бутенко Е. Д., Магомедсаидова С. М. Модернизация оценки банковской деятельности в условиях цифровой экономики. // Вестник Северо-Кавказского федерального университета, 2018. - № 2 (65). - С. 72-80.

6. Габдрашитов А. М. Cashback реальный и виртуальный // Текст научной статьи по специальности «Связь» // Журнал «Вопросы науки и образования». Уфа. - С. 125-127.

7. Герия И. А. Программы лояльности и оценка их эффективности // Текст научной статьи по специальности «экономика и экономические науки» // Журнал «Управление и экономика в XXI веке», 2015. - С. 47-52.

8. Жариков А. В., Горячев Р. А. Прогнозирование спроса и объема продаж: Учебно-методическое пособие. - Нижний Новгород : Нижегородский госуниверситет, 2017. - 39 с.

9. Зенченко С. В. Цифровая трансформация маркетинговых коммуникаций в сети интернет. / Зенченко С. В., Павлов П. В., Пенькова И. В., Королев В. А., Бутенко Е. Д. Ростов-на-Дону - Таганрог, 2018. -Калькулятор кэшбэка. URL: https://oncalc.ru/calc/cashback (дата обращения: 31.08.2019).

10. Макаркин М. А., Бутенко Е. Д. Сущность интернет-маркетинга и его значение в современной экономике. В сборнике: Университетская наука - региону. Материалы III-й ежегодной научно-практической конференции Северо-Кавказского федерального университета. Северо-Кавказский федеральный университет, Институт экономики и управления, 2015. - С. 125-128.

11. Скотт Дэвид Мирман. Новые правила маркетинга и PR: как использовать социальные сети, блоги, под-касты и вирусный маркетинг для непосредственного контакта с покупателем / Дэвид Мирман Скотт; пер. с англ. [В.Апанасик, Г.Огибин]. - 2-е изд. - Москва: Альпина Паблишерз, 2011. - 41-72 с.

12. Сухарев А. Карты, деньги, экономия. Как устроены кешбэк-сервисы в России. - URL: https://www. forbes.ru/finansy-i-investicii/351413-karty-dengi-ekonomiya-kak-ustroeny-keshbek-servisy-v-rossii

13. Best Cash Back Credit Cards of September 2019. - URL: https://www.nerdwallet.com/best/credit-cards/ cash-back (дата обращения: 7.09.2019).

14. Remove CashBack adware (Virus Removal Guide). - URL: https://malwaretips.com/blogs/remove-cashback-ads/ (дата обращения: 4.09.2019).


Review

For citations:


Butenko E., Chernikov I. CASHBACK: FEATURES OF THE MARKETING ACTIVITIES OF THE BANKING SPHERE. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2019;(5):21-29. (In Russ.)

Views: 75


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)