Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

PROBLEMS OF TEACHING SPEAKING IN THE RUSSIAN LANGUAGE IN THE PERSIAN AUDIENCE AND WAYS TO OVERCOME THEM

Abstract

In the process of teaching Russian as a foreign language, speaking is a special difficulty for students. In Iranian audience, given the mentality, character and culture of the Iranian student, learning to speak and speaking is a difficult subject. Students sometimes have good command of Russian grammar and vocabulary, but are unable to use this knowledge in their speech. For them, the psychological barrier is harder linguistic. It seems to us that the lack of language environment and conversations with native speakers complicate the situation. In the preparation of textbooks and manuals with the aim of developing speeches for Iranian students should take into account all marked points.

About the Author

Zeinab Moazzenzadeh
Ferdowsi University of Mashhad
Russian Federation


References

1. Быкова О. П. О некоторых особенностях обучения русскому языку как иностранному (РКИ) в условиях отсутствия русской языковой среды // Вестник Московского государственного областного университета. Серия «Педогогика». 2009. № 2. С. 164-170.

2. Гез Н. И., Ляховицкий М. В., Миролюбов А. А., Фоломкина С. К., Шатилов С. Ф. Методика обучения иностранным языкам в средней школе: Учебник. М.: Высш. школа, 1982, 373 С.

3. Ермакович И. А. Методы обучения разговорной речи на иностранном языке // Межкультурная коммуникация и профессионально ориентированное обучение иностранным языкам: материалы V Международной конференции, посвященной 90-летию образования Белорусского государственного университета, 28 октября 2011 г. / редкол.: В. Г. Шадурский [и др.]. Минск: Изд. центр БГУ, 2011. С. 76-81.

4. Крючкова Л. С., Мощинская Н. В. Практическия методика обучения русскому языку как иностранному: Учебное пособие. М., Флинта: Наука, 2009. 480 С.

5. Назарова И. В. Из опыта обучения РКИ в условиях отсутствия языковой среды // Проблема преподавания филологических дисциплин иностранным учащимся: Международная научно-методическая конференция «Проблемы преподавания филологических дициплин иностранным учащимся». 28-29 января 2010 г. № 1. Воронеж, 2010. С. 55-60.

6. Федотова Л. Н. Основные проблемы преподавания русского языка как иностранного в неязыковой среде // International Journal of Russian Studies. 2016. № 1. С. 1-9. URL:http://www.ijors.net/issue5_1_2016/ issue5_1.php (дата обращения: 17.02.2017).

7. Цатурова И. А., Балуян С. Р. Тестирование устной коммуникации: Учебно-методическое пособие. М.: Высшая школа, 2004. 127 с.


Review

For citations:


Moazzenzadeh Z. PROBLEMS OF TEACHING SPEAKING IN THE RUSSIAN LANGUAGE IN THE PERSIAN AUDIENCE AND WAYS TO OVERCOME THEM. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2017;(4):149-153. (In Russ.)

Views: 156


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)