Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

CONTENT PROCEDURAL COMPONENTS OF PEDAGOGICAL PERSONNEL TRAINING TO WORK WITH THE FOSTER FAMILY

Abstract

The article presents ways to increase the effectiveness of raising an orphaned child in the conditions of a substitute family, which should ensure that he is introduced to the basic human values, moral and cultural norms ofsocially approved behavior. One aspect of this problem is training for work with substitute families. The article proposed the directions and content of the program to improve the competence of specialists in different areas of training and qualifications (specialists in the education system, health care and social protection).

About the Authors

L. Saenko
North Caucasus social Institute
Russian Federation


G. Solomatina
Stavropol State Pedagogical Institute
Russian Federation


References

1. Анимица, Е. Г., Новикова, Н. В., Сухих, В. А. Качество жизни как комплексный показатель социального развития региона / Е. Г. Анимица, Н. В. Новикова, В. А. Сухих // Журнал экономической теории. - 2009. - № 1. - С. 14-35.

2. Гайсина, Г. И. Развитие профессиональной компетентности специалистов органов опеки и попечительства в условиях магистерской подготовки / Г. И. Гайсина // Педагогическое образование в России. - 2017. - № 9. - С. 52-59.

3. Захарова, Ж. А. Система подготовки будущих социальных педагогов к работе с замещающей семьей / Ж. А. Захарова // Вестник Костромского государственного университета. Серия: Педагогика. Психология. Социокинетика. Спецвыпуск. - 2007. - С. 45-47.

4. Колесникова, Т. В. Особенности социально-психологической адаптации детей к проживанию в замещающей семье / Т. В. Колесникова // Мир науки и инноваций. - 2015. - № 8. - С. 3-6.

5. Соломатина, Г. Н., Суменко, Л. В. Проблемы школьного обучения приемных детей / Г. Н. Солома-тина, Л. В. Суменко // Вестник Костромского государственного университета. Серия: Педагогика. Психология. Социокинетика. - 2016. - № 22 (4). - С. 310-314.

6. Щелкунов, М. Д. Философия и проблемы современного образования: материалы обсуждения / М. Д. Щелкунов, В. В. Миронов, Н. С. Кирабаев, В. М. Гребенникова, Н. И. Никитина // Вопросы философии. - 2018. - № 6. - С. 19-33.

7. Sakk, M., Veisson, M., Lukk, K. The quality of family relations in ensuring sustainable education / M. Sakk, M. Veisson, K. Lukk // Journal of Teacher Education for Sustainability. - 2009. - V. 11. - P. 51-63.

8. Suar, D., Khuntia, R. Caste, education, family and stress disorders in orissa supercyclone / D. Suar, R. Khuntia // Psychology and Developing Societies. - 2004. - V. 16. - № 1. - P. 77-91.

9. Vodenko, K. V. University as center of regional social-economic and scientific-innovative development / K. V. Vodenko, P. A. Ponomarev, T. V Vergun, E. I. Zritneva, L. A. Volkova // Modern Journal of Language Teaching Methods. - 2018. - V. 8. - P. 76-86.


Review

For citations:


Saenko L., Solomatina G. CONTENT PROCEDURAL COMPONENTS OF PEDAGOGICAL PERSONNEL TRAINING TO WORK WITH THE FOSTER FAMILY. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2019;(4):156-163. (In Russ.)

Views: 70


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)