Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

ORGANIZATIONAL AND PEDAGOGICAL CONDITIONS FORMATION OF COMPETENCE OF INTERACTION WITH PARENTS, SOCIAL PARTNERS OF THE FUTURE TEACHERS

Abstract

The article substantiates the urgency offorming the competence of interaction with parents and social partners in future teachers in accordance with the requirements of FSS HE and the professional standard «Teacher». The author's interpretation of the content of the competence and its structural components is suggested. The organizational and pedagogical conditions for the formation of the competence studied in future teachers have been substantiated and confirmed by the effectiveness of the educational process: the inclusion in the content of specialized disciplines of specific topics aimed at systematizing, deepening and expanding knowledge about working with parents and social partners; Introduction into the educational process of elective discipline (elective) «Social partnership and interaction with parents in general education for the study of traditional and innovative forms of teacher interaction with social partners, parents and the formation of necessary professional skills; Organization of the work of the student scientific association on the specified problems; Inclusion in the programs of practitioners of special tasks on the organization of interaction with parents and social partners of students.

About the Authors

Natalya Romayeva
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


Natalya Garanzha
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


References

1. Горбунова Н. В. Личностно-профессиональное становление будущего учителя в контексте современной парадигмы образовании // Проблемы современного педагогического образования. 2015. № 49-1. С. 55-65.

2. Никитин М. В. Модернизация управления развитием образовательных организаций: монография. М.: Изд-во АПО, 2001. 263 с.

3. Об утверждении Федерального государственного образовательного стандарта высшего образования по направлению подготовки 44.03.03 Специальное (дефектологическое) образование (уровень бакалавриата): Приказ Министерства образования и науки Российской Федерации от 01 октября 2015 г. № 1087 [Электронный ресурс].URL: СПС «КонсультантПлюс».

4. Об утверждении федерального государственного образовательного стандарта высшего образования по направлению подготовки 44.03.03 Психолого-педагогическое образование (уровень бакалавриата): Приказ Министерства образования и науки Российской Федерации от 14 декабря 2015 г. № 1457. [Электронный ресурс] URL: СПС «КонсультантПлюс».

5. Об утверждении профессионального стандарта «Педагог (педагогическая деятельность в сфере дошкольного, начального общего, основного общего, среднего общего образования) (воспитатель, учитель): Приказ Минтруда России от 18.10.2013 № 544-н. [Электронный ресурс]. URL: СПС «КонсультантПлюс».


Review

For citations:


Romayeva N., Garanzha N. ORGANIZATIONAL AND PEDAGOGICAL CONDITIONS FORMATION OF COMPETENCE OF INTERACTION WITH PARENTS, SOCIAL PARTNERS OF THE FUTURE TEACHERS. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2017;(3):205-209. (In Russ.)

Views: 106


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)