Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

ON IMPROVING THE COMPETITIVENESS OF TOURISM ORGANIZATIONS IN MODERN CONDITIONS

Abstract

In the framework of this study, the main directions of improving the competitiveness of the tourism organization in order to conquer the market of services, improve the efficiency of the company in modern economic conditions. It is concluded that modern activities in the field of tourism should be based on industry characteristics. As a result, it is important to highlight a number of common features characteristic of tourism management: the priority of the desires of end users in the planning of tourism activities; novelty/ uniqueness of tourism services; great importance of marketing in the tourism industry.

About the Author

V. Zhuravel
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


References

1. Антонов, Г. Д., Иванова, О. П. Тумин, В. М. Управление конкурентоспособностью организации. - М. : Инфра-М, 2012. - 304 с.

2. Братенкова, Т. М. Маркетинг в туристической индустрии : тексты лекций для студентов специальности 1-89 02 02 Туризм и природопользование / Т. М. Братенкова. - Минск : БГТУ, 2014. - 127 с.

3. Попов, В. Н. Системный анализ в менеджменте : учеб. пособие / В. Н. Попов, В. С. Касьянов, И. П. Савченко; под ред. д-ра экон. наук, проф. В.Н. Попова. - М. : КНОРУС, 2016.

4. Черненко, М. В. Специфика современной организации и системы управления в сфере туристских услуг и её взаимосвязь с конкурентоспособностью // Актуальные проблемы развития общества, экономики и права: сборник научных статей молодых преподавателей и аспирантов. - М. : Московский университет им. С. Ю. Витте, 2015. С. 132-139.


Review

For citations:


Zhuravel V. ON IMPROVING THE COMPETITIVENESS OF TOURISM ORGANIZATIONS IN MODERN CONDITIONS. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2019;(4):31-41. (In Russ.)

Views: 86


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)