Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

PECULIARITIES OF PROFESSIONAL AND PERSONAL DEVELOPMENT OF TEACHERS IN THE SYSTEM OF CONTINUOUS EDUCATION

Abstract

The article is devoted to the issue ofprofessional and personal development of teachers in the system of continuous education in the context of the introduction of new educational standards and requirements for his professional portrait. Authors proceededfrom the fact that the system of continuous education serves as a set of directions, forms and ways of deepening and developing professional competence, and the social maturity of the teacher. Today, the system of continuous pedagogical education is aimed at ensuring successful personal and professional development and the growth of educators. Authors believe that the peculiarities of the professional and personal development of the modern teacher in the system of continuous education are still little researched and require further study.

About the Authors

Anzhela Kobleva
Stavropol State Pedagogical Institute
Russian Federation


Tatiana Morozova
Stavropol State Pedagogical Institute
Russian Federation


References

1. Бим-Бад Б. М. Педагогическая антропология: учебное пособие. М.: УРАО, 1998. 575 с.

2. Волкова Н. С. Анализ системы дополнительного профессионального образования России и его роль в современных условиях // Молодой ученый. 2012. № 5. С. 412-415.

3. Головаха Е. И. Жизненная перспектива и профессиональное самоопределение молодежи. Киев, 1988. С. 198.

4. Коблева А. Л., Морозова Т. П. Андрагогический подход к формированию мотивации профессионально-педагогической деятельности педагогов // Фундаментальные исследования. 2013. № 1. Ч. 6. С. 116-119.

5. Козырева О. А. Основные аспекты отечественных и зарубежных концепций профессионального развития // Инновационные образовательные технологии. 2008. № 3. С. 16-20.

6. Лебедева М. Н. Педагогическая модель адаптивного дополнительного профессионального образования // Мир науки, культуры, образования. 2013. № 1 (38). С. 32-34.

7. Митина Л. М. Личностное и профессиональное развитие человека в новых социально-экономических условиях // Вопросы психологии. 1997. № 4. С. 28-38.

8. Попова О. В., Цыганкова Т. В., Лебедева Н. М. Анализ факторов эффективности деятельности преподавателя в условиях адаптивного дополнительного профессионального образования // Мир науки, культуры, образования: международный научный журнал. 2012. № 1 (32). С. 120-122.

9. Об образовании в Российской Федерации: Федеральный закон от 29 декабря 2012 года № 273-ФЗ (с изменениями 2018 года). URL: http://zakon-ob-obrazovanii.ru/


Review

For citations:


Kobleva A., Morozova T. PECULIARITIES OF PROFESSIONAL AND PERSONAL DEVELOPMENT OF TEACHERS IN THE SYSTEM OF CONTINUOUS EDUCATION. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2018;(6):208-217. (In Russ.)

Views: 83


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)