Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

PERSONNEL POLICY AS A TOOL OF TRANSITION TO EDUCATION INULYUZIVNOMU

Abstract

In the present article examines the role of human resources policy in the implementation of inclusive education. The personnel policy is one of the main indicators of society's willingness to implement inclusive education. We assumed that the quality of the implementation of the educational process, the successful completion of the levels, stages and levels ofprofessional development of teachers is largely determined by the best understanding of the mission and policies of modern education. Today the problem ofpersonnel policy is quite relevant, especially in the implementation of educational standards of new generation and the transition to inclusive education. The importance of the question of the staffing of the education system due to the transition to inclusive education, and accordingly, the degree of readiness of teaching staff to work with both healthy children and children with disabilities.

About the Authors

Angela Kobleva
Stavropol State Pedagogical Institute
Russian Federation


Tatiana Morozova
Stavropol State Pedagogical Institute
Russian Federation


Elena Orekhovskaya
Department of Education Administration Grachevsky municipal district of Stavropol Territory
Russian Federation


References

1. Борозинец Н. М., Коблева А. Л. Концептуальные основы педагогического менеджмента в специальном образовании // Вестник Северо-Кавказского федерального университета. 2014. № 6 (45). С. 239-244.

2. Гончаров В. Н. Социально-философский аспект информатизации образования // Успехи современного естествознания. 2009. № 7. С. 132-134.

3. Алехина C. В., Алексеева М. А., Агафонова Е. Л. Готовность педагогов как основной фактор успешности инклюзивного процесса в образовании // Психологическая наука и образование. 2011. № 1.

4. Воронич Е. А. Сущность инклюзивного подхода в образовании // Периодический журнал научных трудов «ФЭН-НАУКА». 2013. № 1(16). С. 17-20. Бугульма, 2013.

5. Лиходедова Л. Г. Управленческая деятельность в специальном образовании // Развитие образования, педагогики и психологии в современном мире. 2015. С. 133-137.

6. Морозова Т. П., Коблева А. Л. Кадровая политика как средство формирования профессиональной компетентности педагогов в дополнительном профессиональном образовании // Вестник Северо-Кавказского федерального университета. 2016. № 4 (56). С. 169-172.

7. Назарова Н. М. Интегрированное инклюзивное образование: генезис и проблемы внедрения // Коррекционная педагогика: научно-методический журнал. 2010. № 4 (40). С. 15-26.

8. Шумакова А. В. Проектирование интегративного образовательного пространства педагогического вуза (в системе обеспечения качества подготовки учителя): автореф. дис.. д-ра пед. наук: 13.00.08. Астрахань, 2010.


Review

For citations:


Kobleva A., Morozova T., Orekhovskaya E. PERSONNEL POLICY AS A TOOL OF TRANSITION TO EDUCATION INULYUZIVNOMU. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2017;(1):104-106. (In Russ.)

Views: 120


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)