Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

DEVELOPMENT OF ALGORITHM OF PLANNING OF INCREASE OF COMPETITIVENESS OF AUTO REPAIR BUSINESSES

Abstract

Car and vehicle service market of Russia is enough large, growing up and highly competitive. Thus evaluation of competitiveness and estimation of ways for its growth are important practices for every car service firms. In this article questions of improvement of organizational and methodical aspects of cheduling of increase in competitiveness of the car repair enterprise are considered. The authors offered a technique of definition of set of actions for development offactors of competitiveness of car service firms and their quantitative parameters taking into account a ratio of these indexes with the leading competitor and the existing economic, technological restrictions of this firm. Main methods used in this study are system approach, methods of the logical, economic analysis and a standard mathematical apparatus of the linear programming. The received result allows to maximize an increase of complex assessment of competitiveness and is a basis of scheduling of strategic development of car and vehicle service firm.

About the Authors

Remzi Ablaev
Sevastopol state University
Russian Federation


Tatiana Cocodei
Sevastopol state University
Russian Federation


Julia Antokhina
St. Petersburg state University
Russian Federation


References

1. Высшая математика для экономистов: учебник для студентов вузов, обучающихся по экономическим специальностям / под ред. проф. Н.Ш. Кремера. - 3-е изд. - М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2010. - 479 с.

2. Горемыкин В. А. Стратегия инновационной деятельности в промышленности современной России // Инновационное развитие экономических систем: тенденции и перспективы. - Санкт-Петербург: Санкт-Петербургский государственный университет экономики и финансов, 2014. С. 4-19.

3. Грамматчиков А. Автосервисы: игра на выбывание «Expert Online» 2016. [Электронный ресурс]. URL: http://expert.ru/2016/05/28/avtoservisyi/ (дата обращения: 04.06.2018).

4. Алексеев А. А. Инновационный менеджмент: учебник и практикум для бакалавриата и магистратуры. - М.: Юрайт, 2015. - 247 с.

5. Карлик А. Е., Титов А. Б., Алексеев А. А., Полшков Д. А., Самойлов А. В. Инновационные аспекты развития предприятий: монография. - Санкт-Петербург: Санкт-Петербургский государственный университет экономики и финансов, 2009. - с. 551.

6. Лебедева О. А., Лыгина Н. И. Маркетинговые исследования рынка: учебник. - М.: ИД ФОРУМ: НИЦ Инфра-М, 2013. - 192 с.

7. Платко А. Ю. Стратегии развития для предприятий промышленности и разработка модельной матрицы соответствия критериям устойчивого развития // Известия Московского государственного технического университета МАМИ. 2012. Т. 3. № 2. С. 49-55.

8. Платонов В. В., Овсянко К. А., Айрапетова А. Г., Дюков И. И. Стратегическая оценка деятельности инновационно-активных предприятий. - Санкт-Петербург: Санкт-Петербургский государственный университет экономики и финансов, 2012. - 102 с.

9. Сироткина А. В. Роль и перспективы развития коммерческого транспорта в современной экономике России. Пути повышения безопасности его эксплуатации // Журнал автомобильных инженеров, 2011. №1 (66). С. 10-12.

10. Фатхутдинов Р. А. Стратегический менеджмент: учебник. - М.: «ДЕЛО», 2005. - 448 с.

11. Фомина Н. Е. Теоретическая модель планирования долгосрочных капиталовложений предприятий обрабатывающей промышленности: монография. - Санкт-Петербург: Санкт-Петербургский государственный экономический университет, 2015. -159 с.


Review

For citations:


Ablaev R., Cocodei T., Antokhina J. DEVELOPMENT OF ALGORITHM OF PLANNING OF INCREASE OF COMPETITIVENESS OF AUTO REPAIR BUSINESSES. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2018;(4):6-13. (In Russ.)

Views: 83


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)