Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

EVALUATION OF MARKETING STRATEGIES OF FINANCIAL-CREDIT ORGANIZATION IN THE CONDITIONS OF ECONOMIC INSTABILITY

Abstract

The article analyzes the marketing strategy of a financial and credit organization in modern conditions. The possible schedule of implementation of the international marketing strategy of the financial and credit organization focused on attraction of large clients and increase of the profit providing its development and timely adaptation to change of needs of economy and scientific and technical progress is presented. Moderately optimistic, moderately pessimistic and realistic options for planned growth of income (cost reduction) and costs from the implementation of the marketing strategy of the financial and credit institution are presented. The article presents the planned segment structure of income and expenses of the inancial and credit institution for 2022 after the implementation of the marketing strategy.

About the Authors

Vitaly Zhuravel
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


Rustam Ustaev
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


Natalia Kharchenko
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


References

1. Индилов Э. В. Гибридные стратегии как направление дифференциации продукта // ЭТАП: экономическая теория, анализ, практика. 2013. № 1. С. 123-138.

2. Корнилова Е. Ю. Комплексный подход к разработке нового банковского продукта // Вестник Белгородского университета кооперации, экономики и права. 2011. № 2. С. 306-312.

3. Методика составления профиля среды [Электронный ресурс]. URL: http://studopedia.net/5_42385_ sostavlenie-profilya-sredi.html

4. Николайчук Н. Е. Маркетинг и менеджмент услуг: Деловой сервис. СПб: Питер, 2014. 608 с.

5. Попова Ю. Н. Управление предприятием в условиях нестабильной внешней среды / Ю. Н. Попова, Ю. П. Усова, И. Ю. Проскурина, В. Е. Сухова // Социально-экономические явления и процессы. 2015. Т. 10. № 12. С. 66-70.

6. Портер Е. М. Конкурентная стратегия: Методика анализа отраслей и конкурентов / Майкл Е. Портер; пер. с англ. М.: Альпина Бизнес Букс, 2005. 454 с.

7. Презентация для инвесторов АО «Россельхозбанк» [Электронный ресурс]. URL: http://www.Сbank. ru/investors

8. Разорвин И. В., Усова Н. В., Куликова Е. С. Стратегическое маркетинговое планирование как инструмент эффективного развития территорий // Дискуссия. 2015. № 5 (57). С. 35-41.

9. Тулембаева А. Н. Банковский маркетинг. Завоевание рынка. Алматы: Триумф «Т», 2007. 448 с.

10. Экономический прогноз до 2020 года: продолжение рецессии, падение доходов населения и борьба бизнеса за выживание [Электронный ресурс]. URL:http://www.finam.ru/analysis/forecasts/ ekonomicheskiiy-prognoz-do-2020-goda-prodolzhenie-recessii-padenie-doxodov-naseleniya-i-borba-biznesa-za-vyzhivanie-20160330-11280/

11. Ягунова Н. А., Смагина М. В., Иванов Д. А. Оценка конкурентного окружения предприятия с использованием модели пяти сил Майкла Портера // Вестник Саратовского государственного социально-экономического университета. 2014. № 4 (53). С. 70-73.


Review

For citations:


Zhuravel V., Ustaev R., Kharchenko N. EVALUATION OF MARKETING STRATEGIES OF FINANCIAL-CREDIT ORGANIZATION IN THE CONDITIONS OF ECONOMIC INSTABILITY. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2018;(3):67-75. (In Russ.)

Views: 76


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)