ACCULTURATION AS A METHOD FOR FORMING A SECONDARY LINGUISTIC PERSONALITY OF RUSSIAN-SPEAKING SCHOOLCHILDREN IN THE ASPECT OF ADEQUATE COMMUNICATIVE BEHAVIOR
https://doi.org/10.37493/2307-907X.2021.2.26
Abstract
References
1. Бахтин, М. М. Эстетика словесного творчества / М. М. Бахтин. - 2-е изд. - Москва : Искусство, 1986. -445 с. - Текст : непосредственный.
2. Верещагин, Е. М. Язык и культура / Е. М. Верещагин, В. Г. Костомаров. - Москва : МГУ, 1979. -348 с. - Текст : непосредственный.
3. Елизарова, Г. В. Культура и обучение иностранным языкам / Г. В. Елизарова. - Санкт-Петербург : Каро, 2005. - 352 с. - Текст : непосредственный.
4. Маслова, В. А. Лингвокультурология / В. А. Маслова. - Москва : Академия, 2001. - 208 с. - Текст : непосредственный.
5. Тер-Минасова, С. Г. Язык и межкультурная коммуникация / С. Г. Тер-Минасова. - Москва : Слово / Slovo, 2000. - 624 с. - Текст : непосредственный.
6. Халеева, И. И. Вторичная языковая личность как реципиент инофонного текста / И. И. Халеева // Язык - система. Язык - текст. Язык - способность. - Москва, 1995. - С. 7-286. - Текст : непосредственный.
Review
For citations:
Starinina O. ACCULTURATION AS A METHOD FOR FORMING A SECONDARY LINGUISTIC PERSONALITY OF RUSSIAN-SPEAKING SCHOOLCHILDREN IN THE ASPECT OF ADEQUATE COMMUNICATIVE BEHAVIOR. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2021;(2):191-195. (In Russ.) https://doi.org/10.37493/2307-907X.2021.2.26