Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

PEDAGOGICAL SUPPORT OF INCREASE QUALIFICATIONS OF EMPLOYEES OF FPS RUSSIA: OPINION OF THE EXPERT COMMUNITY, PROBLEMS, CONDITIONS OF REALIZATION

Abstract

The central issue of the article is the actualization of pedagogical support of advanced training for FPS (Federal Penitentiary Service) employees in Russia. The author's understanding of the goals and content of the pedagogical support of advanced training of FSIN employees is presented. The authors analyzed the main approaches to the problem, revealed the essential features of the process ofprofessional and personal development. The article presents the data of the expert survey (experience of at least 10 years in a managerial position in the structure of the Federal Penitentiary Service of Russia) on the issues of refresher courses for the Federal Penitentiary Service of Russia officers. It is shown that the implementation ofpedagogical support of advanced training requires the creation of special organizational and pedagogical conditions, will contribute to the development of professional and personal potential, professional and personal improvement of the employee and his further service and professional growth in the Federal Penitentiary Service of Russia.

About the Authors

I. Goynov
Perm Institute of the Federal Penitentiary Service of Russia
Russian Federation


E. Zritneva
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


References

1. Бордовская Н. В. Профессионально-личностное развитие будущего специалиста как психолого-педагогическая проблема // Известия Российского государственного университета им. А. И. Герцена. 2012. № 145. С. 28-43.

2. Вилкова А. В., Смородинскова И. А. Совершенствование профессиональной подготовки сотрудников уголовно-исполнительной системы // Перспективы науки. 2018. № 3(102). С. 84-86.

3. Гойнов И. В. Развитие личностного потенциала сотрудников Федеральной службы исполнения наказаний в процессе повышения квалификации // Образование как фактор развития интеллектуально-нравственного потенциала личности и современного общества: материалы VI Международной научной конференции. СПб., 2016. С. 366-369.

4. Горшков М. К., Ключарев Г. А. Непрерывное образование в контексте модернизации. М.: ИС РАН, ФГНУ ЦСИ, 2011. 232 с.

5. Деркач А. А. Самоопределение и самоутверждение личности в профессиональной деятельности // Психология музыкальной деятельности: теория и практика / под ред. Г. М. Цыпина. М.: Академия, 2003. С. 336-338.

6. Зеер Э. Ф. Профессиональное развитие человека в системе непрерывного образования // Профессиональное образование. Столица. 2013. № 9. С. 10-14.

7. Зритнева Е. И. Повышение квалификации сотрудников системы социальной защиты населения Ставропольского края: компетентностный подход // Вестник Северо-Кавказского федерального университета. 2016. №1(52). С. 125-131.

8. Измайлова Е. В. Повышение квалификации сотрудников уголовно-исполнительной системы на основе личностно ориентированного обучения: дис.. канд. пед. наук. Киров, 2008.

9. Исмаилов А. И. Структура профессионально важных качеств сотрудников уголовно-исполнительной системы // Совершенствование системы подготовки кадров по единоборствам: материалы научно-практической конференции преподавателей кафедры ТиМ единоборств РГУФКСиТ. 2010. С. 93-97.

10. Кичигина О. Ю. Совершенствование профессиональной переподготовки и повышения квалификации сотрудников УИС // Уголовно-исполнительная система сегодня: взаимодействие науки и практики: материалы научно-практической конференции / под ред. А. Г. Антонова. Новокузнецк, 2016. С. 176-178.

11. Маркова А. К. Психология профессионализма. М.: РАГС. 2006. 308 с.

12. Никулина Н. А. Совершенствование профессиональной подготовки сотрудников УИС // Сборник научных трудов сотрудников Вологодского института права и экономики ФСИН России / под ред. В. Н. Некрасова. Вологда, 2017. С. 182-186.

13. Нырков Е. Н. Акмеологические средства предупреждения личностно-профессиональных деформаций сотрудника ФСИН // Акмеология. 2016. № 51. С. 67.

14. Огородников В. И., Долинин А. Ю. Совершенствование механизма профессионального обучения сотрудников в условиях реформирования УИС // Человек: преступление и наказание. 2010. № 2(67). С. 9-13.

15. Полякова Я. Н., Симакова Т. А., Фомин В. В. Психолого-педагогические аспекты развития профессионально значимых качеств сотрудников уголовно-исполнительной системы: монография. Рязань, 2015. 160 с.

16. Психолого-педагогические проблемы развития личности в системе многоуровневого профессионального образования: коллективная монография / С. С. Асатрян и др.; под ред. Н. П. Клушиной. Ставрополь: СевКавГТУ, 2009. 435 с.

17. Сопильняк Ю. П. Педагогическое сопровождение профессиональной подготовки специалистов в области правоохранительной деятельности: дис. канд. пед. наук. Майкоп, 2007. 254 с.

18. Соснина В. Н. Педагогическое сопровождение молодых сотрудников пенитенциарной системы: дис.. канд. пед. наук. Улан-Удэ, 2011. 199 с.


Review

For citations:


Goynov I., Zritneva E. PEDAGOGICAL SUPPORT OF INCREASE QUALIFICATIONS OF EMPLOYEES OF FPS RUSSIA: OPINION OF THE EXPERT COMMUNITY, PROBLEMS, CONDITIONS OF REALIZATION. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2019;(2):120-129. (In Russ.)

Views: 76


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)