Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

REGIONAL RESTAURANT BUSINESS: QUALITY OF SERVICE MANAGEMENT PROBLEMS

https://doi.org/10.37493/2307-907X.2021.1.7

Abstract

The purpose of the article is a theoretical consideration of the aspects of service quality management in the restaurant business, at the regional level. From the standpoint of research methodology, a comprehensive economic analysis, comparison, generalization of scientific, educational and methodological literature on the problem of research related to the sphere of quality management was used. Empirical methods included: questionnaires, personal interviews with managers of the region's restaurant business, customers-consumers of restaurant services; author's monitoring of economic processes of providing restaurant services in the region. Descriptive statistics made it possible to form quantitative data on the stated problem and present them in tables. As a result, the authors propose directions for improving the levels and functional characteristics of the restaurant business quality management system, which are formed on an individual basis, taking into account the personal requests of customers of the regional market.

About the Authors

I. Kuznetsov
Tambov State University named after G. R. Derzhavin
Russian Federation


A. Shevyakov
Tambov State University named after G. R. Derzhavin
Russian Federation


S. Moreva
Tambov State University named after G. R. Derzhavin
Russian Federation


References

1. Оборот общественного питания : Федеральная служба государственной статистики. - URL: https:// gks.ru/folder/23457?print=1 (дата обращения 23.09.2020). - Текст : электронный.

2. Джум, Т. А. Управление качеством услуг - первостепенная задача для ресторанного бизнеса / Т. А. Джум, Е. А. Василенко ; Кубанский государственный университет (Краснодар) // Курортно-рекреационный комплекс в системе регионального развития: инновационные подходы. - 2011. - № 1. -С. 11-15 с. - Текст : непосредственный.

3. Калашникова, С. А. Разработка организационно-экономического механизма управления качеством услуг на предприятиях общественного питания : автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата экономических наук : 08.00.05 / Калашникова Сусанна Аркадьевна. - Сочи, 2009. -24 с. - Текст : непосредственный.

4. Карпов, О. Э. Автоматизация процессов, цифровые и информационные технологии в управлении и клинической практике лечебного учреждения : научные труды / О. Э Карпов. - Москва : Деловой экспресс, 2016. -169 с. - Текст : непосредственный.

5. Аристов, О. В. Управление качеством / О. В. Аристов. - 2-е изд., перераб. и доп. - Москва : НИЦ ИНФРА-М, 2020. - 224 с.- URL: https://znanium.com/catalog/product/1081359 (дата обращения: 28.09.2020). - Режим доступа: по подписке. - Текст : электронный.

6. Давыдов, А. С. Управление качеством обслуживания в ресторане / А. С. Давыдов, С. Ф. Артемов // E-Scio. - 2019. - № 4 (31). - С. 4-7 с. - URL: https://cyberleninka.ru/article/n/upravlenie-kachestvom-obsluzhivaniya-v-restorane (дата обращения: 27.09.2020). - Текст : электронный.

7. Ткач, А. Ю. Управление качеством услуг в ресторанной индустрии // Научный вестник Государственного автономного образовательного учреждения высшего профессионального образования : Невинномысский государственный гуманитарно-технический институт (Невинномысск). - 2016. -№ 4. - С. 69-72. - URL: https://www.elibrary.ru/item.asp?id=28865948. (дата обращения: 27.09.2020). -Текст : электронный.

8. Малышкина, Е. А. Влияние метода «mystery shopping» на конкурентоспособность ресторанного бизнеса / Е. А. Малышкина, Д. Н. Малышкина // Известия Юго-Западного государственного университета. Серия: Экономика. Социология. Менеджмент. - 2014. - № 1. - С. 105-109. - URL: // https://swsu.ru/ izvestiya/serieseconom/archiv/1_2014.pdf. (дата обращения: 21.09.2020). - Текст : электронный.

9. Объекты общественного питания. - URL: https://www.nbcrs.org/regions/tambovskaya-oblast/obekty-obshchestvennogo-pitaniya. (дата обращения: 27.09.2020). - Текст : электронный.

10. Лучшие рестораны России 2020 : список и рейтинг по городам. - URL: https://вресторане.рф/. (дата обращения: 27.09.2020). - Текст : электронный.

11. Tripadvisor. - URL: https://www.tripadvisor.ru/ (дата обращения: 27.09.2020). - Текст : электронный.


Review

For citations:


Kuznetsov I., Shevyakov A., Moreva S. REGIONAL RESTAURANT BUSINESS: QUALITY OF SERVICE MANAGEMENT PROBLEMS. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2021;(1):49-56. (In Russ.) https://doi.org/10.37493/2307-907X.2021.1.7

Views: 175


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)