Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

INTERACTIVE GAMES IN TEACHING OF ENGLISH GRAMMAR IN ELEMENTARY SCHOOLS

Abstract

The relevance of the chosen topic is determined by the increased interest of researchers in the problems of teaching English grammar, including at the initial stage, the need to develop a rational methodology for teaching English grammar using interactive technologies in lower grades that ensures the formation of strong grammar skills. The purpose of this study is to justify theoretically and test the system of grammatical exercises using interactive games in elementary schools. The article considers the classification of games and presents a set of game exercises when teaching grammar on the topic «Past Simple» in elementary school. The main assumption is that if game technologies are used as a form of interactive technology in grammar training, they will contribute to the formation of grammar skills and increase motivation to learn a foreign language in primary school.

About the Authors

N. Pelevin
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


Z. Savchenko
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


References

1. Азимов, Э. Г. Новый словарь методических терминов и понятий (теория и практика обучения языкам) / Э. Г. Азимов, А. Н. Щукин - Москва : ИКАР, 2009. - 448 с. - Текст : непосредственный.

2. Андреенко, Т. Н. Использование игр при обучении иностранному языку : учебное пособие / Т. Н. Андреенко, Е. В. Чеснокова. - Липецк : ЛГПУ имени П. П. Семенова-Тян-Шанского, 2018. -70 с. - Текст : непосредственный.

3. Анисимов, О. С. Развивающие игры. Игротехника. Методология : в 2 т. - Т. 1 / О. С. Анисимов. -Москва, 2006. - 487 с. Текст : непосредственный.

4. Вакуленко, В. А. Интерактивное обучение на уроках права / В. А. Вакуленко, И. Е. Уколова. - Текст : непосредственный // Право в школе. - 2004. - № 1. - С. 5-7.

5. Гальскова, Н. Д. Основы методики обучения иностранным языкам : учебное пособие / Н. Д. Гальскова, А. П. Василевич, Н. Ф. Коряковцева, Н. В. Акимова. - Москва : КНОРУС, 2018. - 390 с. - Текст : непосредственный.

6. Методика обучения иностранным языкам: традиции и современность / под редакцией А. А. Миролюбова. - Обнинск : Титул, 2010. - 464 с. - Текст : непосредственный.

7. Пархоменко, Е. Н. Особенности методики обучения грамматике английского языка на начальном этапе в контексте классического образования / Е. Н. Пархоменко. // Научный альманах. - 2016. -№ 6. - С. 342-344. - Текст : непосредственный.

8. Рындина, Ю. В. К вопросу о формировании грамматических навыков у младших школьников на уроках иностранного языка / Ю. В. Рындина, Д. А. Мартышова. // Молодой ученый. - 2016. - №8. -С. 1166-1168. - Тест : непосредственный.

9. Соловова, Е. Н. Методика обучения иностранным языкам: базовый курс / Е. Н. Соловова. - Москва : Астрель, 2008. - 238 с. - Текст : непосредственный.

10. Сурикова-Камю, Л. Г. Обучение грамматике английского языка с позиций системного подхода / Л. Г. Сурикова-Камю // Международный журнал экспериментального образования. - 2013. - № 4. -С. 61-63. - Текст : непосредственный.

11. Филиппович, И. И. Подходы к обучению грамматике иностранного языка / И. И. Филиппович. // Научный вестник ЮИМ. - 2014. - № 4. - С. 84-87. - Текст : непосредственный.

12. Щукин, А. Н. Обучение иностранным языкам: Теория и практика / А. Н. Щукин. - Москва : Филоматис, 2007. - 480 с. - Текст : непосредственный.


Review

For citations:


Pelevin N., Savchenko Z. INTERACTIVE GAMES IN TEACHING OF ENGLISH GRAMMAR IN ELEMENTARY SCHOOLS. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2020;(4):154-161. (In Russ.)

Views: 395


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)