Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

EDUCATIONAL ENVIRONMENT OF A PROFESSIONAL EDUCATIONAL INSTITUTION: INDIVIDUAL EDUCATION SYSTEMS

Abstract

The article defines the essence and basic characteristics of automated training systems based on information and communication technologies. An automated learning system is a technology that can automatically adjust the educational process in accordance with the actual level of educational achievement of a student, as well as his individual characteristics. A comparative analysis of individual traditional and automated training systems based on information and communication technologies was carried out. There are several indicators based on which you can determine whether the training system is individual. It is worth noting that individual training systems are only beginning to actively develop and gradually introduce -such systems have not yet become widespread even in the developed countries of the world. In our opinion, in the future, individual training systems will become the engine for the development of new pedagogy, a strategy for personifying education and expanding learning opportunities.

About the Authors

R. Khadiullina
Volga state Academy of physical culture, sports and tourism
Russian Federation


R. Zakieva
Kazan state energy University
Russian Federation


References

1. Беспалько, В. П. Основы теории педагогических систем / В. П. Беспалько. - Воронеж : ВГУ, 1977. -304 с. - Текст : непосредственный.

2. Панюкова, С. В. Использование информационных и коммуникационных технологий в образовании : учебно-методическое пособие / С. В. Панюкова. - Москва : Академия, 2010. - 224 с. - Текст : непосредственный.

3. Лапчик, М. П. Информатика и информационные технологии в системе общего и педагогического образования : историко-методологический аспект / М. П. Лапчик. - Омск : Изд-во Омского госпедуниверситета, 1999. - 295 с. - Текст : непосредственный.

4. Козин, С. В. Изучение нравственно-ценностных ориентаций подростков во внеурочной работе / С. В. Козин, А. И. Мустафина // Вестник Кемеровского государственного университета. Серия : Гуманитарные и общественные науки. - 2019. - Т. 3. - № 2 (10). - С. 119-125. - Текст : непосредственный.

5. Бекшаев, И. А. Профессиональное выгорание педагога / И. А. Бекшаев, Т. В. Дьячкова // Современные здоровьесберегающие технологии. - 2018. - № 4. - С. 36-46. - Текст : непосредственный.

6. Дмитриев, Н. Д. Основные плюсы применения технологии блокчейн при принятии управленческих решений / Н. Д. Дмитриев // Экономика и управление : сборник научных трудов СПбГЭУ -Санкт-Петербург, 2018. - С. 123-128. - Текст : непосредственный.

7. Генике, Е. А. Активные методы обучения. Новый подход / Е. А. Генике. - Москва : Национальный книжный мир, 2015. - Текст : непосредственный.

8. Матяш, Н. В. Инновационные педагогические технологии. Проектное обучение / Н. В. Матяш. - Москва : Академия, 2012. - 160 с. - Текст : непосредственный.

9. Соколков, Е. А. Инновационные модели профессиональной гуманитарной подготовки в вузе / Е. А. Соколков. - Москва : Вузовский учебник: ИНФРА-М, 2015. - 192 с. - Текст : непосредственный.

10. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования: учеб. пособие / под ред. Е. С. Полат. - 4-е изд., стер. - Москва : Академия, 2009. - 272 с. - Текст : непосредственный.

11. Резник, Г. А. Предпринимательская деятельность в вузе как фактор повышения его конкурентоспособности. Теоретические проблемы, реалии, перспективы / Г. А. Резник. - Москва : Инфра-М, 2016. -226 с. - Текст : непосредственный.

12. Щуркова, Н. Е. Воспитание - XXI век. Методика и искусство / Н. Е. Щуркова. - Москва : Учитель, 2016. - 177 с. - Текст : непосредственный.

13. Бекшаев, И. А. К вопросу об использовании рейтинговой системы контроля знаний студентов в учебном процессе в педагогических вузах России : история, современное состояние и перспективы / И. А. Бекшаев, Т. В. Дьячкова // Гуманитарные науки. - 2019. - № 1 (45). - С. 26-35. - Текст : непосредственный.

14. Савченко, Н. Д. Психолого-педагогические основы методики преподавания учебных дисциплин в высшей школе : учеб. пособие / Н. Д. Савченко. - Чита : ЧитГУ, 2013. - 146 с. - Текст : непосредственный.

15. Вербицкий, А. А. Личностный и компетентностный подходы в образовании. Проблемы интеграции / А. А. Вербицкий, О. Г. Ларионова. - Москва : Логос, 2009. - 336 с. - Текст : непосредственный.

16. Гретченко, А. И. Болонский процесс. Интеграция России в европейское и моровое образовательное пространство / А. И. Гретченко, А. А. Гретченко. - Москва : КноРус, 2013. - 432 с. - Текст : непосредственный.


Review

For citations:


Khadiullina R., Zakieva R. EDUCATIONAL ENVIRONMENT OF A PROFESSIONAL EDUCATIONAL INSTITUTION: INDIVIDUAL EDUCATION SYSTEMS. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2020;(1):209-214. (In Russ.)

Views: 73


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)