Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

MONITORING MODEL OF EDUCATIONAL ORGANIZATIONS' INNOVATION ACTIVITY

Abstract

Rapid development of new technologies, innovative breakthrough in many sectors of the Russian economy have led to the introduce innovations in the educational environment as well. It is possible to assess the effectiveness of innovation activities of educational organizations on the basis of an integrated model of its monitoring, which are the basis of this article. The model integrates goal, tasks, conditions, principles, functions, resources, research stages, approaches, methods, criteria. The model is aimed at highlighting the goal and purpose of innovative changes, determining their compliance with the current conditions (personnel, organizational, financial, etc.), and achieving educational results.

About the Author

N. Kunitsyna
North-Caucasian Federal University
Russian Federation


References

1. Абакумова, Н. Н. Принципы организации педагогического мониторинга инноваций Н. Н. Абакумова // Вестник ТГПУ - 2013. - № 12 (140). - С. 135-141. - Текст : непосредственный.

2. Абакумова, Н. Н. Трансформация понятия мониторинга в образовании / Н. Н. Абакумова // Современные проблемы науки и образования. - 2011. - № 3. - URL: www.science-education.ru/97-4678 (дата обращения: 11.11.2019). - Текст : электронный.

3. Владимиров, А. И. Об инновационной деятельности вуза / А. И. Владимиров. - Москва : ООО «Издательский дом „Недра"», 2012. 72 с. - Текст : непосредственный.

4. Дудковская, Е. Е. Из опыта внедрения модели образовательной сети в рамках реализации дополнительных общеразвивающих программ / Е. Е. Дудковская, О. В., Федорова Е. П. Шарова. - URL: https://fip.expert/publications/show/842 (дата обращения: 25.10.2019). - Текст : электронный.

5. Игнатьева, Г. А. Методология экспертизы инновационных образовательных проектов / Г. А. Игнатьева, В. И. Слободчиков. - URL: http://www.niro.nnov.ru дата обращения: 25.10.2019). - Текст : электронный.

6. Краснова, Н. В. Инновационные технологии в образовании / Н. В. Краснова. - URL: https://infourok. ru/statya-innovacii-v-obrazovanii-583345.html (дата обращения: 21.11.2019). - Текс т: электронный.

7. Крутых, А. В. Внедрение инноваций в систему высшего образования России / А. В. Крутых // Методический научно-исследовательский журнал. - 2017. - Выпуск № 2(56). - URL: https://research-journal.org/economical/vnedrenie-innovacij-v-sistemu-vysshego-obrazovaniya-rossii/ (дата обращения: 11.11.2019). - Текст : электронный.

8. Макарова, С. А. Инновации в образовании / С. А. Макарова // Современные научные исследования и инновации : электронный научно-практический журнал. - URL: http://web.snauka.ru/ issues/2015/01/45538 (дата обращения: 21.11.2019). - Текст : электронный.

9. Мирошкин, М. Ю. Проблемы инновационного развития педагогического образования / М. Ю. Мирошкин. - URL: https://fip.expert/publications/show/1008 (дата обращения: 01.12.2019). - Текст : электронный.

10. Нугуманова, Л. Н. Профессиональное развитие педагогов как стратегический ориентир деятельности учреждений дополнительного профессионального образования / Л. Н. Нугуманова, Г. А. Шайхутдинова, Т. В Яковенко. // Инновации в образовании. - 2019. - № 78. - С. 63-73. - Текст : непосредственный.


Review

For citations:


Kunitsyna N. MONITORING MODEL OF EDUCATIONAL ORGANIZATIONS' INNOVATION ACTIVITY. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2020;(1):96-104. (In Russ.)

Views: 96


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)