Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

THE POSSIBILITIES OF FORMING THE CULTURE OF THE SELF-DEPENDENT WORK OF STUDENTS OF THE COLLEGE: MODELS AND TECHNOLOGIES

Abstract

The article describes the specifics and possibilities offorming a culture of independent work of College students reflect in modern pedagogical practice qualitative models of solving problems of development, socialization and self-realization of the individual in the hierarchy of detailed contradictions and problems of modern personalized and anthropologically determined choice ("I want, I can, I must, I have"). The theory and practice of modern General, professional and continuing education attaches great importance to General educational methods and models, forms and principles, designs and technologies of activities that guarantee the individual during the period of age-like development and self-realization providing appropriate conditions for the selection and optimization of the quality of solutions to the problems of cooperation and self-affirmation. A clear statement of the problem ofpersonal development of students in the structure of secondary vocational education ensures the success of the formation ofpriorities and the foundations ofproductive formation ofpersonality and multicultural orientation of the individual in the changes taking place in the anthroposphere. The success of solving the problem of forming a culture of independent work of College students can be illustrated at various levels ofproductive formation and choice of the student's personality College.

About the Authors

S. Konovalov
Samara National Research University named after Academician S. P. Koroleva
Russian Federation


O. Kozyreva
Siberian State Industrial University
Russian Federation


I. Boykova
Siberian State Industrial University
Russian Federation


References

1. Elliott J. Educational action research as the quest for virtue in teaching (2015) // Educational Action Research, 23 (1). Pp. 4-21.

2. Hepp K., P., Fernandez M. A. P., Garcia J. H. Teacher training: Technology helping to develop an innovative and reflective professional profile [Formacion de educadores: La tecnologia al. servicio del desarrollo de un perfil profesional innovador y reflexivo] // RUSC Universities and Knowledge Society Journal. 2015. No 12 (2). Pp. 30-43.

3. Kemp S. P., Nurius P.S. Preparing Emerging Doctoral Scholars for Transdisciplinary Research: A Developmental Approach (2015) // Journal of Teaching in Social Work. No 35 (1-2). Pp. 131-150.

4. Koke T., Jansone-Ratinika N., & Koka R. (2017). Formative assessment on an individual and an institutional level on the way to quality culture in higher education. Problems of Education in the 21st Century // Problems of Education in the 21st Century. No 75(1). Continuous. presented at the February / 2017. URL: http://journals.indexcopernicus.com/abstract.php?icid=1232393

5. Lee M. J. W., Nikolic S., Vial P. J., Ritz C., Li W., Goldfinch T. Enhancing Project-Based Learning Through Student and Industry Engagement in a Video-Augmented 3-D Virtual Trade Fair // IEEE Transactions on Education, 2016. No 59 (4), Pp. 290-298.

6. Newton P. M. The learning styles myth is thriving in higher education // Frontiers in Psychology/ 2015 No 6 (DEC).

7. Swart A. J. Distance Learning Engineering Students Languish Under Project-Based Learning, But Thrive in Case Studies and Practical Workshops // IEEE Transactions on Education/ 2016. No 59 (2). Pp. 98-104.

8. Tasker T. Q., Herrenkohl L. R. Using Peer Feedback to Improve Students' Scientific Inquiry // Journal of Science Teacher Education. 2016. No 27 (1). Pp. 35-59.

9. Valanides N. (). Technological tools: from technical affordances to educational affordances // Problems of Education in the 21st Century, Problems of Education in the 21st Century. 2018. No 76(2). Continuous. presented at the April/2018. URL: http://oaji.net/articles/2017/457-1524597237.pdf

10. Van Rooij S. W., Zirkle K. Balancing pedagogy, student readiness and accessibility: A case study in collaborative online course development // Internet and Higher Education. 2016. No 28. Pp. 1-7.

11. Ващенко А. Н., Козубцов И. Н. О важной исключительной роли научных школ в становлении научных и научно-педагогических кадров высшей квалификации // Бизнес. Образование. Право. 2014. № 1. С. 35-40.

12. Ващенко А. Н., Козубцов И. Н. Содержание развивающей педагогической технологии научно-просветительской деятельности аспирантов // Бизнес. Образование. Право. 2015. № 3 (32). С. 260-265.

13. Ващенко А. А., Ващенко А. Н. Критерии оценки деятельности высшего профессионального образования // Вестник Таджикского государственного университета права, бизнеса и политики. Серия общественных наук. 2014. № 4 (60). С. 34-46.

14. Ганичева А. В. Оценка эффективности процесса обучения // Бизнес. Образование. Право. 2014. № 4. С. 301-304.

15. Козырева О. А. Обучение как феномен моделирования и практики: монография. Кемерово: КРИП-КиПРО, 2011. 363 с.

16. Козырева О. А., Козырев Н. А., Свинаренко В. Г. Воспитание в профессиональной подготовке педагогов: монография. М.: МИФИ, 2017. 400 с.

17. Коновалов С. В., Бойкова И. В. Модели и механизмы формирования культуры самостоятельной работы студентов техникума // Современные наукоемкие технологии. 2018. № 6. С. 193-198; URL: http://www.top-technologies.ru/ru/article/view?id=37056

18. Коновалов С. В., Козырева О. А. Возможности педагогического моделирования в решении задач научного исследования // Вестник Томского государственного педагогического университета. 2015. № 12. С. 129-135.

19. Коновалов С. В., Козырева О. А. Педагогическое моделирование в конструктах современного образования // Вестник Томского государственного педагогического университета. 2017. № 1. С. 58-63.

20. Свинаренко В.Г., Козырева О.А. Научное исследование по педагогике в структуре вузовского и дополнительного образования: учебное пособие. М.: НИЯУ МИФИ, 2014. 92 с.

21. Сибирякова Т. Б. Повышение качества профессионального образования - важное условие обеспечения социально-экономического развития России // Бизнес. Образование. Право. 2011. № 4. С. 200-203.

22. Чумакова Е. А. Оценка современного состояния системы образования в российской федерации // Бизнес. Образование. Право. 2014. № 2 (27). С. 261-264.

23. Шелекета В. О., Дмитриева И. С., Копылов С. И. Концепция "Образование через всю жизнь" - интегративная модель образования и проблемы ценностной регуляции развития общества и культуры // Бизнес. Образование. Право. 2013. № 2 (23). С. 82-85


Review

For citations:


Konovalov S., Kozyreva O., Boykova I. THE POSSIBILITIES OF FORMING THE CULTURE OF THE SELF-DEPENDENT WORK OF STUDENTS OF THE COLLEGE: MODELS AND TECHNOLOGIES. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2019;(1):132-142. (In Russ.)

Views: 68


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)