Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

DIDACTIC POTENTIAL OF INTERNET-TECHNOLOGY «PODCASTING» IN TEACHING FOREIGN LANGUAGE LISTENING IN UPPER SECONDARY SCHOOL

Abstract

This article describes the features of teachingforeign language listening in upper secondary school, points out the conditions of the organization of teaching listening with the help of Internet-technology «Podcasting». The article presents science-based characteristics of the podcasts technology in teaching foreign language listening, which include special exercises at all stages of learning. This technology promotes developing and improving students' auditive skills which in their turn provide a basis for further use in the professional activity.

About the Authors

Andrey Vatunsky
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


Nonna Pelevina
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


References

1. Белая А. Л., Шульга О. Н. О роли средств интерактивной коммуникации в обучении иностранному языку // Женщина. Общество. Образование: Материалы 13-й Международной науч.-практ. конф., 17 декабря 2010 г. / Минский женский институт Энвила. Минск, 2011. С. 284-286.

2. Гальскова Н. Д., Гез Н. И. Теория обучения иностранным языкам: лингводидактика и методика: учеб. пособие. 6-е изд., стер. М.: Академия, 2009. 335 с.

3. Ковалёва Т. А. Дидактический потенциал подкастов и методика их использования в дистанционной форме обучения иностранному языку // Иностранные языки дистанционном обучении: материалы III Международной науч.-практ. конф., 23-25 апреля 2009 г. Т. 2. Пермь: Изд-во Перм. гос. техн. ун-та, 2009. С. 48-55.

4. Кытманова О. А. Использование интернет-ресурсов на уроках английского языка // Технологии обучения иностранным языкам в неязыковых вузах: сборник научных статей. Ульяновск: УлГТУ, 2005. С. 42-48.

5. Сысоев П. В., Евстигнеев М. Н. Методика обучения иностранному языку с использованием новых информационно-коммуникационных интернет-технологий: учебно-методическое пособие. Ростов-н/Д: Феникс; М: Глосса-Пресс, 2010. 182 с.


Review

For citations:


Vatunsky A., Pelevina N. DIDACTIC POTENTIAL OF INTERNET-TECHNOLOGY «PODCASTING» IN TEACHING FOREIGN LANGUAGE LISTENING IN UPPER SECONDARY SCHOOL. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2017;(2):137-140. (In Russ.)

Views: 161


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)