Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

ECONOMIC ASPECTS OF GEO&EKO MARKETING IN TOURISM

Abstract

In thepaper the role of the tourism sector in the economy and the financial and economic indicators characterizing this role for the country, region, territory are analyzed. Interrelation of financial and economic results of tourism and state of geographical and ecological environmentis substantiated. Economic Principles geo & eko marketing are formulated. Recommendations to control tourist flows based on these principles are worked out.

About the Authors

Liudmila Guzikova
Saint-Petersburg Polytechnic University Peter the Great
Russian Federation


Aleksandr Kolesnikov
Saint- Petersburg state University of aerospace instrumentation
Russian Federation


References

1. Доля туризма в ВВП России почти в семь раз меньше среднемирового значения // Парламентская газета. 20.01.2016 [Электронный ресурс]. URL: https://www.pnp.ru/economics/2016/01/20/dolya-turizma-vwp-rossii-pochti-vsem-raz-menshe-srednemirovogo-znacheniya.html

2. Туррынок России пережил перелом в пользу внутреннего туризма. // Парламентская газета. 20.01.2016 [Электронный ресурс]. URL: https://www.pnp.ru/economics/2016/01/20/turrynok-rossii-perezhil-perelom-vpolzu-vnutrennego-turizma.html

3. Показатели туристической деятельности. Ответы на вопросы. [Электронный ресурс]. URL: http://tourfaq. net/travel-business/pokazateli-turisticheskoj-deyatelnosti/

4. Валиев М. Ш. Анализ и оценка инфраструктурного развития внутреннего регионального туризма // Вестник Томского гос. ун-та. Сер. Экономика. 2008. № 317. С. 165-170 [Электронный ресурс]. URL: http://www.lib.tsu.ru/mminfo/000063105/317/image/317-165.pdf (23.03.2016).

5. Родионов Д. Г. К формированию в городах России зон туристско-рекреационной и сервисной специализации // Проблемы современной экономики. 2004. № 1-2. С. 150-151.

6. Кононова М. Ю. Геоэкомаркетинг ОЭЗ туристско-рекреационного типа // Материалы II Международной научно-технической конференции «Ландшафтная архитектура и природообустройство: от проекта до экономики. 2015» / под науч. ред. О. Б. Сокольской и И. Л. Воротникова. СПб., 2015. С. 65-67.

7. Ветошкин А. Г. Теоретические основы защиты окружающей среды Пенза: Изд-во Пенз. гос. ун-та, 2004. 188 с.


Review

For citations:


Guzikova L., Kolesnikov A. ECONOMIC ASPECTS OF GEO&EKO MARKETING IN TOURISM. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2017;(2):44-50. (In Russ.)

Views: 64


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)