Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

THE FORMS OF LABOR MOTIVATION IN THE FRAMEWORK OF MODERNIZATION OF HIGHER EDUCATION IN THE REPUBLIC OF CRIMEA

Abstract

The forms of labor motivation in the framework of modernization of higher education in the Republic of Crimea are discussed in the paper. The analysis of the basic indicators of activity of educational institutions of the Republic of Crimea during the period 2010-2015 is made. It is noted that significant positive changes are revealed in the region's higher education system with the integration of the Crimea to the Russian Federation. The analysis of types of incentive payments in V. I. Vernadsky Crimean Federal University is made by authors. The positive role of incentive factors is defined by the awareness of employees in their results.

About the Authors

Svetlana Tsohla
V.I. Vernadsky Crimean Federal University
Russian Federation


Nataliia Simchenko
V.I. Vernadsky Crimean Federal University
Russian Federation


References

1. Борисова М. И., Воронцова Р. Ф. Результаты и их оценка: мотивация в высшем образовании // Международный научный журнал. 2015. № 4. С. 80-84.

2. Бочарников Д. А. Некоторые проблемы системы оплаты труда научных и педагогических работников, относящихся к профессорско-преподавательскому составу // Актуальные проблемы российского права. 2015. № 10. С. 120-125.

3. Газизуллин Н. Ф., Гарипова Ф. Г. Проблемы интеграции Крыма в Российское экономическое пространство в контексте его модернизации // Проблемы современной экономики. 2014. № 2 (50). С. 19-23.

4. Жулина Е. Г., Лукьянова Н. П. Качество образования как критерий мотивации труда руководителей в сфере высшего образования // Известия Саратовского университета. Новая серия. Серия: Экономика. Управление. Право. 2012. Т. 12. № 4. С. 13-17.

5. Костырин И. Н. Мотивы академической деятельности преподавателей высшей школы: институциональный анализ // Вестник Томского государственного университета. 2013. № 370. С. 120-123.

6. Положение об оплате труда работников ФГАОУ ВО КФУ им. В. И. Вернадского. Утверждено ректором ФГАОУ ВО КФУ им. В. И. Вернадского 10.03.2015г. [Электронный ресурс]. URL: http://www.cfuv.ru/wp-content/uploads/2015/03/prilojenie-2-k-koldog.pdf (Дата обращения: 04.01.2016).

7. Понукалин А. А. Инновационная политика университета // Известия Саратовского университета. Новая серия. Серия Философия. Психология. Педагогика. Выпуск 4. 2011. Том. 11. С. 77-78.

8. Об утверждении Перечня видов выплат стимулирующего характера в федеральных бюджетных учреждениях и разъяснения о порядке установления выплат стимулирующего характера в федеральных бюджетных учреждениях: Приказ Министерства здравоохранения и социального развития РФ от 29 декабря 2007 г. № 818. [Электронный ресурс]. URL: http://base.garant.ru/192714/ дата обращения: 18.05.2016).

9. Распоряжение Правительства Российской Федерации от 4 августа 2014 года №1465-р «О создании Крымского федерального университета имени В.И. Вернадского» [Электронный ресурс]. URL: http:// www.pravo.gov.ru (дата обращения: 13.05.2016).

10. Сергеичева И. А Эффективный способ стимулирования труда в образовательном учреждении высшего образования // Управление в современных системах. 2015. №1 (5). С. 55-60.

11. Статистический ежегодник Республики Крым. 2014.: стат. сб. / Крымстат-Симферополь, 2015. 212 с.

12. Юкиш В. Ф. Рейтинговая оценка и материальное стимулирование работников (на примере научно-педагогических кадров вузов) // Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук. 2014. № 5-1. С. 297-303.

13. Akhtar Ch., Aamir Al., Khurshid M. Total Rewards and Retention: Case Study of Higher Education Institutions in Pakistan // Procedia - Social and Behavioral Sciences. Vol. 210. 2 December 2015. P. 251-259.

14. Byrne M., Flood B., Hassall T., Motivations, expectations and preparedness for higher education: A study of accounting students in Ireland, the UK, Spain and Greece // Accounting Forum. Volume 36. Issue 2. June 2012. P. 134-144.

15. Fatkullina F., Morozkina E., Suleimanova Al. Modern Higher Education: Problems and Perspectives // Procedia - Social and Behavioral Sciences. Volume 214. 5 December 2015. P. 571-577.

16. Fischer St., Cavallucci Og. The evaluation of creativity from the perspective of subject matter and training in higher education: Issues, constraints and limitations // Thinking Skills and Creativity. Volume 19. March 2016. P. 123-135.

17. Machado M., Soares V., Brites R., Ferreira J., Gouveia Od. A Look to Academics Job Satisfaction and Motivation in Portuguese Higher Education Institutions // Procedia - Social and Behavioral Sciences. Volume 29. 2011. P. 1715-1724.

18. Turabik T., Baskan A. The Importance of Motivation Theories in Terms Of Education Systems // Procedia -Social and Behavioral Sciences. Volume 186. 13 May 2015. P. 1055-1063.

19. Zlate S., Cucui G. Motivation and Performance in Higher Education // Social and Behavioral Sciences. Volume 180. 5 May 2015. P. 468-476.


Review

For citations:


Tsohla S., Simchenko N. THE FORMS OF LABOR MOTIVATION IN THE FRAMEWORK OF MODERNIZATION OF HIGHER EDUCATION IN THE REPUBLIC OF CRIMEA. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2016;(5):129-134. (In Russ.)

Views: 73


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)