Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

PHENOMENOLOGICAL SIGNS OF CONSTITUTIONAL TYPOLOGICAL FAILURE IN PRESCHOOLERS

Abstract

In the article the author examines the specific results of the study on the study of the phenomenological characteristics constitutional typological deficiency in children of preschool age, depending on the constitutional and typological features.

About the Author

Natalia Viktorovna Cherepkova
NCFU
Russian Federation


References

1. Черепкова Н. В. Психологическая диагностика и прогнозирование конституционально-типологической недостаточности у детей в дошкольном возрасте: автореф. дис. … канд. психол. наук. Ставрополь: Изд-во СГУ, 2004. 22 с.

2. Черепкова Н. В. Исследование конституционально-типологической недостаточности высшей нервной деятельности и психотипологической предиспозиции у дошкольников // Научные проблемы гуманитарных исследований. 2009. № 8. С. 116–121.

3. Черепкова Н. В. Психологическая диагностика и прогнозирование конституционально-типологической недостаточности у детей в дошкольном возрасте // Вестник Удмуртского университета. 2011. № 2–3. С. 61–68.

4. Черепкова Н. В. Исследование конституционально-типологической личностной изменчивости в отечественной и зарубежной психологии // Научные проблемы гуманитарных исследований. 2011. № 6. С. 183–188.


Review

For citations:


Cherepkova N.V. PHENOMENOLOGICAL SIGNS OF CONSTITUTIONAL TYPOLOGICAL FAILURE IN PRESCHOOLERS. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2013;(4):191-195. (In Russ.)

Views: 66


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)