Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

ETHNO BRANDING AS A FACTOR OF HARMONIZATION OF INTERETHNIC RELATIONS IN THE REGIONS OF RUSSIA

Abstract

The article deals a state project on creating ethnic villages throughout the territory of Russia and its impact on harmonization of interethnic relations. The author's view, largely to improve territorial marketing regions of the country, can become ethno villages – these brands in Russia's development strategy. The work is expected to improve interethnic climate and favorable atmosphere for the account of a visit to these sites by tourists, representatives of various peoples.

About the Author

Sergey Yurievich Deyko
NCFU
Russian Federation


References

1. Дейко С. Ю. Этнографические деревни в развитии образа регионов России и Краснодарского края // Курортно-рекреационный комплекс в системе регионального развития: инновационные подходы: материалы Международной научно-практической конференции. Краснодар, 2013.

2. Савельев А. Н. Что такое русский национализм? М., 2003.

3. Ансамбль «Тыва» // Сайт Тувинской Государственной Филармонии. URL: http://tvgf.ru/index.php?option= com_content&view=article&id=56

4. Гукемух И. Что такое этнобрендинг? // Горянка на портале СМИ КБР. URL: http://www.goryankakbr.ru/ readarticle.php?article_id=1912

5. Стратегия социально-экономического развития Краснодарского края до 2020 года // Портал исполнительных органов государственной власти Краснодарского края. URL: http://www.krasnodar.ru/content/592/show/49081/.


Review

For citations:


Deyko S.Yu. ETHNO BRANDING AS A FACTOR OF HARMONIZATION OF INTERETHNIC RELATIONS IN THE REGIONS OF RUSSIA. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2013;(4):99-104. (In Russ.)

Views: 115


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)