Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

ON THE ISSUE OF PSYCHOLOGICAL SAFETY OF INCLUSIVE EDUCATIONAL ENVIRONMENT

Abstract

The article considers psychological and pedagogical aspects of safety of inclusive educational environment. Disabled children are a special category of children in need of psychological and pedagogical support. The aim of secondary school is to create conditions for barrier-free environment for the children of this category.

About the Author

Maria Igorevna Kirillova
NCFU
Russian Federation


References

1. Алехина С. В., Семаго Н. Я., Фадина А. К. Инклюзивное образование. Вып. 1. М.: Центр «Школьная книга», 2010. С. 19.

2. Баева И. А. Безопасность образовательной среды, психологическая культура и психическое здоровье школьников. СПб., 2002. 236 с.

3. Баева И. А. Психология безапасности – новое направление психологических исследований в образовании и социальном взаимодействии // Психология образования: культурно-исторические и социально-правовые аспекты» (Москва, 12–14 декабря 2006 г.): материалы III национальной научно-практической конференции. Т. 2. Общероссийская общественная организация «Федерация психологов образования России», 2006. С. 36.

4. Борисова Н. В., Прушинский С. А. Инклюзивное образование: право, принципы, практика. М.: 2009. С. 33–35.

5. Братченко С. Л. Межличностный диалог и его основные атрибуты. Психология с человеческим лицом: гуманистическая перспектива в постсоветской психологии / под ред. Д. А. Леонтьева, В. Г. Щур. М.: Смысл, 1997. С. 201–223.

6. Слободчиков В. И., Исаев Е. И. Основы психологической антропологии. М.: 1995. 384 с.


Review

For citations:


Kirillova M.I. ON THE ISSUE OF PSYCHOLOGICAL SAFETY OF INCLUSIVE EDUCATIONAL ENVIRONMENT. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2013;(2):181-183. (In Russ.)

Views: 74


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)