Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

FORMATION OF PEDAGOGICAL VALUES ​​IN THE EDUCATIONAL SPACE

Abstract

The development of education in the historical context determined by the change of its value base. Axiological potential of each era in the field of training and education of the young generation determines the content, forms and methods of human development. Axiological self-determination as a condition for the development of teacher education in the society.

About the Author

Elmira Magomedgadzhievna Akhmedova
NCFU
Russian Federation


References

1. Казакина М. Г. Ценностные ориентации школьников и их формирование в коллективе. Ленинград: ЛГУ, 1989.

2. Макаренко А. С. О воспитании. М.: Политиздат, 2008.

3. Ручка А. А. Ценностный подход в системе социологического знания. Киев: Наукова думка, 2006.

4. Сластенин В. А., Исаев И.Ф., Мищенко А.И., Шиянов Е.Н. Педагогика. М.: Школа-пресс, 2007.

5. Тугаринов В. П. Избранные философские труды. Ленинград: ЛГУ, 1988.

6. Шафранова О. Е. Аксиолого-психологические основы развития профессиональной картины мира преподавателя вуза // Психология обучения. 2011. № 8.


Review

For citations:


Akhmedova E.M. FORMATION OF PEDAGOGICAL VALUES ​​IN THE EDUCATIONAL SPACE. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2013;(2):168-170. (In Russ.)

Views: 85


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)