Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

THE SPECIFIC FEATURES OF BILINGUAL TRAINING FOR A FUTURE HISTORIAN AS A PROFESSIONAL LINGUISTIC IDENTITY

Abstract

The article deals with formation of constructive relations in the bilingual education system for future historians. There have been presented innovative teaching methods for developing professionally oriented foreign language competence.

About the Author

Zhanna Uriyevna Malookaya
NCFU
Russian Federation


References

1. Билингвальное образование. URL: www.neuch.org›modern/bilingvalnoe-obrazovanie

2. Володихин Д. М. Для кого пишет историк? URL: www.moskvam.ru

3. Гальскова Н. Д. Межкультурное обучение: проблема целей и содержания обучения иностранным языкам // Иностранные языки в школе. 2004. № 1. С. 5–12.

4. Елизарова Г. В. Культура и обучение иностранным языкам. Санкт-Петербург: КАРО, 2008.

5. Крупнов В. Н. Англо-русский словарь современной общеупотребительной лексики. М., 2003.

6. Комахидзе Р. Интерактивные методы подготовки билингва в новой социально-культурной среде. URL: www.icp-ua.com›ru/node/1331

7. Тер-Минасова С. Г. Язык и межкультурная коммуникация. URL: www.gumer.info›bibliotek…Linguist/ Ter/_Index.php

8. Тишков В. А. История и историки в современном мире. URL: www.BestReferat.ru›referat-219668.html

9. Rute Baquero. Adult education in Brazil: between systematic and popular orientated educational models. Paper presented at SCUTREA, 32nd Annual Conference, 2–4 July 2002, University of Stirling.


Review

For citations:


Malookaya Zh.U. THE SPECIFIC FEATURES OF BILINGUAL TRAINING FOR A FUTURE HISTORIAN AS A PROFESSIONAL LINGUISTIC IDENTITY. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2013;(2):156-160. (In Russ.)

Views: 53


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)