Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

INCLUSIVE APPROACH TO EDUCATIONAL ACTIVITIES IN UNIVERSITY: PSYCHOLOGICAL-PEDAGOGIC ASSISTANCE

Abstract

The article focuses on certain approaches to understanding the issue and meaning of psychological-pedagogic assistance to inclusive education for students with disabilities and handicaps under professional training in a higher educational institution.

About the Author

Elena Vladimirovna Evmenenko
NCFU
Russian Federation


References

1. Битянова М. Р. Организация психологической работы в школе. М: Совершенство, 1998. 298 с.

2. Волосовец Т. В. Проблемы трудоустройства выпускников специализированных (коррекционных) образовательных учреждений и профессионального образования инвалидов // Воспитание и обучение детей с нарушениями в развития. 2012. № 4. С. 3-10

3. Тавакалова М. М. Социально-психологическое обеспечение инклюзивного обучения инвалидов боевых действий: дис.. канд. психол. наук. М.: РГБ, 2007.

4. Шипицына Л. М., Казакова Е. И. Комплексное сопровождение и коррекция развития детей-сирот: социально-эмоциональные проблемы: учебное пособие. СПб.: Институт специальной педагогики и психологии, 2000. 108 с.

5. Электронный журнал об образовании [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://www.akvobr.ru/.


Review

For citations:


Evmenenko E.V. INCLUSIVE APPROACH TO EDUCATIONAL ACTIVITIES IN UNIVERSITY: PSYCHOLOGICAL-PEDAGOGIC ASSISTANCE. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2014;(5):179-182. (In Russ.)

Views: 78


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)