Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

AUTHOR’S TRAINING MODEL FOR TEACHERS OF HIGHER EDUCATION SCHOOL

Abstract

There is an introduction and explanation of a training programme model for teachers in higher education (postgraduate stage) that is developed relying on module-professional and competence-based approach, and which incorporates both formal and informal components of education.

About the Author

Leonid N. Kharchenko
NCFU
Russian Federation


References

1. Берулава Г. А., Берулава М. Н. Методологические основы инновационной сетевой концепции развития личности в условиях информационного общества. Проблемы управления качеством образования в гуманитарном вузе // Материалы XV Международной научно-методической конференции 29.10.2010 года. СПб.: СПбГУП, 2010. С. 24-29.

2. Будущее высшей школы в России: экспертный взгляд. Форсайт-исследование - 2030: аналитический доклад / под ред. В. С. Ефимова. Красноярск: Сибирский федеральный университет, 2012. 182 с.

3. Харченко Л. Н. и др. Преподаватель современного вуза: компетентностная модель: монография. Ставрополь: Ставропольсервисшкола, 2012. 186 с.

4. Харченко Л. Н., Кочергин С. Г., Паштаев Б. Д. и др. Инновационно-коммерческая деятельность преподавателя современного вуза: монография / под общ. ред. проф. Л. Н. Харченко. Ставрополь: Ставропольсервисшкола, 2011. 228 с.

5. Харченко Л. Н. и др. Проектирование программы неформального образования и психологической поддержки преподавателя в первые годы работы в вузе. Ставрополь: Ставропольсервисшкола, 2012. 124 с.

6. Мельникова Е. В. Улучшения в стиле кайдзен // Методы менеджмента качества. 2007. № 3. С. 8-11.


Review

For citations:


Kharchenko L.N. AUTHOR’S TRAINING MODEL FOR TEACHERS OF HIGHER EDUCATION SCHOOL. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2014;(5):154-159. (In Russ.)

Views: 70


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)