Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

SUBJECT-PEDAGOGIC ICT-COMPETENCE FOR TEACHERS OF FOREIGN LANGUAGE

Abstract

The article offers a theoretical rationale for the practical implementation of the model for developing subject-pedagogic ICT-competence in foreign language teachers given the context of the professional standard “PEDAGOGUE” and the Federal State Educational Standard for general education (example of Stavropol region).

About the Authors

Natalia B. Romaeva
NCFU
Russian Federation


Marina N. Degtyareva
Stavropol Information and Methodical Center
Russian Federation


References

1. Сысоев П. В., Евстигнеев М. Н. Компетенция в области использования информационно-коммуникационных технологий учителя иностранного языка: определение понятий и компонентный состав // Иностранные языки в школе. 2011. № 6. С. 16-20.

2. Федеральный государственный образовательный стандарт основного общего образования [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://standart.edu.ru

3. Learning and teaching with the Web [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://titova.ffl.msu.ru/for-teachers/test-your-ict-competence.html.

4. Сергеев Ю. Н. Развитие инфокоммуникационной компетентности учителя начальных классов в системе повышения квалификации: дис. … канд. пед. наук. Владикавказ, 2012. 190 с.


Review

For citations:


Romaeva N.B., Degtyareva M.N. SUBJECT-PEDAGOGIC ICT-COMPETENCE FOR TEACHERS OF FOREIGN LANGUAGE. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2014;(5):130-135. (In Russ.)

Views: 75


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)