Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

ANALYSIS OF PROBLEM FIELD IN MEDIAEDUCATION

Abstract

The item dwells on the process of media-education development in the information-based society. The author attempts to comprehend media-education - a concept that is for the contemporary science-pedagogic research. There is also an analysis into the conditions for shaping and developing media-competence in future teaching experts.

About the Author

Marya Vladimirovna Guzeva
NCFU
Russian Federation


References

1. Информационное общество // Глоссарий. ru [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://www. glossary.ru/cgi-bin/gl_sch2.cgi?RIt%20(uwsg.outtul!uh$lxyiu.

2. Концепция долгосрочного социально-экономического развития Российской Федерации на период до 2020 года [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_90601/

3. Кутькина О. П. Педагогические условия формирования медиакомпетентности будущих библиотечно-информационных специалистов: дис.. канд. пед. наук. Барнаул, 2006. 225 с.

4. Мурюкина Е. В., Челышева И. В. Развитие критического мышления студентов педагогического вуза в рамках специализации «Медиаобразование». Учебное пособие для вузов / отв. ред. А. В. Федоров. Таганрог: Изд-во Кучма, 2007. 162 c.

5. Вестник Северо-Кавказского федерального университета. 2014. № 5(44)

6. Российская педагогическая энциклопедия, 1993, с. 555

7. Стратегия развития информационного общества в Российской Федерации от 7 февраля 2008 г. № Пр-212. Минкомсвязь России [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://minsvyaz.ru/ru/doc/?id_4=15.

8. Федоров А. В. Словарь терминов по медиаобразованию, медиа-педагогике, медиаграмотности, медиакомпетентности. Таганрог: Изд-во Таганрог. гос. пед. ин-та, 2010. 64 c.

9. Федоров А. В., Челышева И. В. Медиаобразование в современной России: основные модели // Высшее образование в России. 2004. № 8. С. 34-39.


Review

For citations:


Guzeva M.V. ANALYSIS OF PROBLEM FIELD IN MEDIAEDUCATION. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2014;(5):127-130. (In Russ.)

Views: 63


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)