Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

The model of professional additional training of higher education teaching staff for the bilingual preparation of students

Abstract

The article offers a view on the model of professional training for specialists employed in higher education in order implement student bilingual training, which comprises parts like social demand, aim, objectives, principles, content, form, professional competences, outcome

About the Authors

N. L. Moskovskaya
NCFU
Russian Federation


A. A. Nazarkov
NCFU
Russian Federation


References

1. Бабанский Ю. К. Оптимизация процесса обучения. М.: Педагогика, 1977. 254 с.

2. Госсе О. В. Подготовка будущего учителя к социально-педагогической деятельности: дис. … канд. пед. наук. Волгоград, 1996. 237 с.

3. Краевский В. В. Общие основы педагогики. М.: Издательский центр «Академия», 2008. 256 с.

4. Лернер И. Я. Дидактическая система методов обучения. М.: Знание, 1981. 64 с.

5. Педагогика: педагогические теории, системы, технологии / под ред. С.А. Смирнова. М.: Издательский центр «Академия», 2003. 521 с.

6. Сафонова В. В. Билингвальные образовательные программы как инструмент обновления содержания языкового школьного образования [Электронный ресурс]. URL: http://www.flsmozaika.ru/document/safonova.pdf (дата обращения: 04.06.2014г.).

7. Ситаров В. А. Дидактика. М.: Академия, 2002. 368 с.


Review

For citations:


Moskovskaya N.L., Nazarkov A.A. The model of professional additional training of higher education teaching staff for the bilingual preparation of students. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2014;(4):190-195. (In Russ.)

Views: 45


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)