Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

PROFESSIONAL CONTEXTS AS A MEANS OF MONITORING THE PROCESS OF COMPETENCE FORMATION

Abstract

The article examines the problem of monitoring the professional competence formation on the basis of integrative and contextual approach. The technology of professional contexts reconstruction in the business game as a means of monitoring competence formation process has been described. The results of componen t analysis of a business game in foreign language environment are enclosed.

About the Authors

Vera Tenishcheva
Admiral F.F. Ushakov State Maritime University
Russian Federation


Yuliya Kuznetsova
Admiral F.F. Ushakov State Maritime University
Russian Federation


Elena Tsyganko
Admiral F.F. Ushakov State Maritime University
Russian Federation


References

1. Тенищева В. Ф. Интегративно-контекстная организация профессионально ориентированного обучения иностранным языкам // Индустрия перевода и информационное обеспечение инновационной научной и образовательной деятельности: материалы III Межд. науч.-практ. конф. (Пермь, 4-5 февраля 2010 г.) Т. II. Пермь: Изд-во Пермского гос. ун-та, 2010.С. 212-219.

2. Баляева С. А., Балоян О. Н. Пути оптимизации контроля общенаучной подготовки в сфере высшего морского образования // Известия Южного федерального университета. Педагогические науки. 2014. № 4. C. 93-99.

3. Петьков В. А., Филоненко В. А. Мониторинг развития компетенций будущих специалистов в процессе реализации образовательных программ иноязычной подготовки // Вестник Армавирского института социального образования (филиала) РГСУ Армавир: РГСУ 2014. С. 101-104.

4. Ходус Л. Г., Брикун С. А. Специфика тренажерной подготовки морского специалиста // Материалы XI Региональной науч.-тех. конф. «Проблема эксплуатации водного транспорта на юге России». Новороссийск: РИО ГМУ им. Ф. Ф. Ушакова, 2014. С. 98-99.


Review

For citations:


Tenishcheva V., Kuznetsova Yu., Tsyganko E. PROFESSIONAL CONTEXTS AS A MEANS OF MONITORING THE PROCESS OF COMPETENCE FORMATION. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2015;(5):193-196. (In Russ.)

Views: 63


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)