Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

THE POSSIBILITY OF PSYCHOLOGICAL SUPPORT OF PERSONALITY IN THE FORMATION OF SUBJECTIVITY STUDENTS

Abstract

The article covers the basics of psychological support, we propose a model of psychological support to students in the educational process of the university, aimed at the development of their personalization and subjectivity of the individual. Describes the conditions of implementing the ideas of psychological support in educational practice and the advantages of their implementation.

About the Authors

Irina Lilienthal
NCFU
Russian Federation


Inna Kotesnikova
NCFU
Russian Federation


References

1. Лилиенталь И. Е. Психологическая поддержка студентов в период адаптации к образовательному процессу вуза: автореф. дис.. канд. психол. наук: 19.00.01. Ставрополь, 2000.

2. Лилиенталь И. Е. Психологическая поддержка личностно-профессионального развития студентов в период адаптации к образовательному пространству вуза // Проектирование образовательных траекторий студентов в вуз: материалы I Международной научно-методической конференции. Ставрополь: ФГАОУ ВПО «Северо-Кавказский федеральный университет», 2014.

3. Ольханова Т. А. Становление субъектности студента университета: автореф. дис.. д-ра психол. наук: 13.00.01. Ставрополь, 2000.

4. Петровская Л. А. Общение - компетентность - тренинг. М., 2007.

5. Петровский В. А. Личность в психологии: парадигма субъектности. Ростов-н/Д.: Феникс, 1996.


Review

For citations:


Lilienthal I., Kotesnikova I. THE POSSIBILITY OF PSYCHOLOGICAL SUPPORT OF PERSONALITY IN THE FORMATION OF SUBJECTIVITY STUDENTS. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2015;(4):181-185. (In Russ.)

Views: 78


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)