Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

FORMATION OF CIVIL IDENTITY BY MEANS OF STUDENTS VISUAL ARTS: CULTURAL-HISTORICAL APPROACH

Abstract

In the article there are six periods in the history of the formation of the Karachay-Balkar art and culture, the knowledge of which, according to the author, it is necessary in the creative leadership of artistic activities of the students and shaping their civic identity. There are three levels offormation of civil identity by means of fine art through the creation of collective and individual forms of involvement of children and adolescents folk arts in the process of art education.

About the Author

Melianat Bogatyreva
Karachay-Cherkessia state University named after U. D. Aliev
Russian Federation


References

1. Гришина Е. А. Гражданская идентичность российской молодежи: опыт мониторинговых исследований 90-х гг.: автореф. дис.. д-ра социол. наук. М., 2000. С. 48.

2. Гуртуева М. Б. Этнопедагогика карачаево-балкарского народа. Нальчик, 1997. С. 47.

3. Зазнаев О. И. Канадская национальная идентичность: проблемы формирования // Ученые записки Казанского университета. Серия «Гуманитарные науки». Казань: Казан. (Приволжский) федеральный университет, 2012. Т. 154. Кн. 1. С. 226-233.

4. Как проектировать универсальные учебные действия в начальной школе. От действия к мысли: пособие для учителя / под ред. А. Г. Асмолова. М.: Просвещение, 2011. С. 151.

5. Свободная энциклопедия - Википедия [Электронный ресурс]. URL: https://ru.wikipedia.org

6. Койчуев А. А-Дж. Гражданско-патриотическое воспитание молодежи на Северном Кавказе. Карачаевск, 2012. С. 41.


Review

For citations:


Bogatyreva M. FORMATION OF CIVIL IDENTITY BY MEANS OF STUDENTS VISUAL ARTS: CULTURAL-HISTORICAL APPROACH. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2015;(4):158-161. (In Russ.)

Views: 125


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)