Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

SURVEY AS A METHOD FOR MARKETING RESEARCH

Abstract

The article describes approaches viewing questionnaire surveys as a method for marketing research, the recommended rules for developing, structuring questionnaires, as well as reveals types of questions used, especially in a format like Internet survey, also dwelling on its advantages and disadvantages.

About the Author

Maria M. Andreeva
Russian state humanitarian University
Russian Federation


References

1. Березин И. С. Маркетинговые исследования. М.: Юрайт, 2012. 383 с.

2. Бродовская Е. В., Шумилова О. Е. Российские пользователи и непользователи: соотношение и основные особенности // Мониторинг общественного мнения: экономические и социальные перемены. 2013. № 3/115.

3. Исследования. Левада-Центр // http://www.levada.ru

4. Всероссийский центр изучения общественного мнения (ВЦИОМ) // http://wciom.ru/

5. Интернет-проникновение в России // http://statdom.ru/

6. Интернет в России и в мире // http://www.bizhit.ru


Review

For citations:


Andreeva M.M. SURVEY AS A METHOD FOR MARKETING RESEARCH. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2015;(2):94-98. (In Russ.)

Views: 198


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)