Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

INTEGRATION-CONTEXT MODULE FOR DEVELOPING PROFESSIONAL COMPETENCE

Abstract

The article provides a glance on the issue of training a marine expert in view of the integrative-context approach. There are some grounds explained for building a module-based course of foreign language proficiency where computer technologies serve a means of modeling professional activity. There is also a view provided on the outcomes of the training offered at the Ushakov State Marine University in terms of developing the ability to perform in a foreign-language environment.

About the Authors

Vera F. Tenischeva
Admiral F. F. Ushakov State Maritime University
Russian Federation


Yulia S. Kuznetsova
Admiral F. F. Ushakov State Maritime University
Russian Federation


Elena N. Tsyganko
Admiral F. F. Ushakov State Maritime University
Russian Federation


References

1. Аванесова Т. П. Терминологические подходы к определению понятия «технология электронного обучения». Вестник Майкопского государственного технологического университета. 2013. № 1 (24). С. 36-39.

2. Вербицкий А. А., Тенищева В. Ф. Интегративно-контекстная модель формирования иноязычной профессиональной компетенции инженера: Психолого-педагогические аспекты развития образования // Вестник Моск. гос. лингв. ун-та; вып. 539; сер. «Педагогическая антропология». М.: Рема, 2007. С. 133-143.

3. Кузнецова Ю. С. Компьютерная поддержка обучения будущих офицеров военно-морского флота про-фессиональному иноязычному общению: автореф. дис. … канд. пед. наук. С.-Петербург, 2009. 26 с.

4. Цыганко Е. Н. Формирование эмоционально-волевой устойчивости офицера военно-морского флота в профессиональном иноязычном общении // Вестник Ставропольского государственного университета, № 56 (3). Ставрополь, 2008. С. 52-56.


Review

For citations:


Tenischeva V.F., Kuznetsova Yu.S., Tsyganko E.N. INTEGRATION-CONTEXT MODULE FOR DEVELOPING PROFESSIONAL COMPETENCE. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2015;(1):229-233. (In Russ.)

Views: 88


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)