Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

PSYCHOLOGICAL CULTURE DEVELOPMENT IN PEDAGOGY STUDENTS

Abstract

The item offers the results of a research into the psychological culture of future teachers. There is also a view on the cognitive, affective, motivational, behavioral (activity), value-meaning, reflexive-perception, and creative components of the psychological culture in 1st and 4th year students majoring in various areas. The article also provides a view on the connection between the components of psychological culture and the indicators of student success (sell-efficiency and social competence). There is a description offered for a system of psychological assistance in view of shaping psychological cultural in future teachers.

About the Authors

Olga V. Solovieva
NCFU
Russian Federation


Anna B. Kuzmina
NCFU
Russian Federation


References

1. Буханевич Т. Ф. Психологическая культура - приоритетное направление деятельности психологической службы КАСУ // Вестник КАСУ, 2006. № 1. С. 24-27

2. Габдреев Р. В. Система психологической культуры: подходы и уровни // Психологическая культура человека: теория и практика. Материалы Всероссийской научно-практической конференции с международным участием. Мордовский государственный университет им. Н. П. Огарёва. Саранск: Историко-социологический институт, 2012. С. 15-18.

3. Климов Е. А. Психология профессионального самоопределения. Ростов н/Д.: Феникс, 1996. 512 с.

4. Митина Л. М. Учитель на рубеже веков: психологические проблемы // Вестник образования России. 1999. № 3-4. С. 5-9

5. Соловьева О. В., Кузьмина А. Б. Модель формирования психологической культуры будущих педагогов // Мир науки, культуры, образования. 2013. № 4 (41). С. 214-216.


Review

For citations:


Solovieva O.V., Kuzmina A.B. PSYCHOLOGICAL CULTURE DEVELOPMENT IN PEDAGOGY STUDENTS. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2015;(1):224-228. (In Russ.)

Views: 105


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)