Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

TEACHING OF THE SECOND FOREIGN LANGUAGE AT SCHOOL: PROBLEMS AND SOLUTIONS

Abstract

This article is devoted to the particular qualities of the second foreign language teaching in terms of the new State Educational Standards ' introduction. The investigation deals with such problems as the second foreign language teacher's training for the purpose of his professional competence forming, and the necessity to consider by teaching some psycholinguistic factors caused by the subordinate trilingualism.

About the Authors

Maria Yarosh
Stavropol State Pedagogical Institute
Russian Federation


Natalia Moskovskaya
North Caucasus Federal Univercity
Russian Federation


References

1. Бим, И.Л. Концепция обучения второму иностранному языку (немецкому на базе английского): Учебное пособие / И.Л. Бим. - Обнинск: Титул, 2001. - 48 с.

2. Волина, С.А. Особенности преподавания второго иностранного языка в системе подготовки лингвистов, преподавателей / С.А. Волина // Вестник МГЛУ. - 2012. - №15.

3. Гез, Н.И. Формирование коммуникативной компетенции как объект зарубежных методических исследований / Н.И. Гез // Иностранные языки в школе. - 1985. - №2. - С. 17-24.

4. Горина, В.А. Формировании профессиональной компетенции преподавателя второго иностранного языка / В.А. Горина // Вестник МГЛУ - 2014. - №3.

5. Девицкая, З.Б. Возможности применения психолингвистических исследований в практике обучения второму иностранному языку / З.Б. Девицкая // Известия РГПУ им. А.И. Герцена. - 2008. - №51.

6. Китросская, И.И. Некоторые вопросы методики обучения второму иностранному языку в свете психолингвистического анализа явления переноса: дис..канд. пед. наук. / Китросская Инна Ильинична. - Москва, 1970.

7. Московская, Н.Л. Формирование профессиональной компетентности лингвиста-преподавателя в интегрально-коммуникативном образовательном пространстве (монография) / Н.Л. Московская. - Ставрополь: Изд-во СГУ, 2003. - 376 с.

8. Овсянников, А.О. Методические, психолингвистические и лингво-культурологические аспекты оптимизации интенсивного обучения второму иностранному языку в свете сравнительно-сопоставительного подхода / А.О. Овсянников // Известия РГПУ им. А.И. Герцена. - 2009. - №83.

9. Сафонова, В.В. Соизучение языков и культур в зеркале мировых тенденций развития современного языкового образования / В.В. Сафонова // Язык и культура. - 2014. - №1 (25).


Review

For citations:


Yarosh M., Moskovskaya N. TEACHING OF THE SECOND FOREIGN LANGUAGE AT SCHOOL: PROBLEMS AND SOLUTIONS. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2016;(2):169-173. (In Russ.)

Views: 71


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)