Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

PRINCIPLES FOR CREATING PROFESSIONALLY ORIENTED TEXTBOOK IN FOREIGN LANGUAGES FOR STUDENTS OF ENGINEERING SPECIALTIES

Abstract

This text is devoted to the problem of creating training and methodological support of language education in technical universities, since there is a need from a textbook or to provide individual educational trajectory of each student, purposefully shape his training and professional competence. When you create a professionally oriented foreign language textbooks in the context of the competence-based approach it is necessary to follow certain principles that take into account all the components of the learning process.

About the Author

Galina Krasnoshchekova
Southern Federal University
Russian Federation


References

1. Азимов Э. Г., Щукин А. Н. Новый словарь методических терминов и понятий (теория и практика обучения языкам). М.: Изд-во ИКАР, 2009. 448 с.

2. Алексеева Л. Е. Методика обучения профессионально ориентированному иностранному языку: методическое пособие. СПб.: Филологический ф-т СПбГУ, 2007. 136 с.

3. Краснощекова Г. А. Обучение профессиональному общению студентов инженерных специальностей // Материалы Международной научно-практической конференции «Перспективы развития языкового образования в неязыковом вузе». Таганрог: Изд-во ЮФУ 2014. С. 46-53.

4. Крупченко А. К. Введение в профессиональную лингводидактику. М.: МФТИ, 2005. 311 с.

5. Пассов Е. И., Кузовлева Н. Е. Основы коммуникативной теории и технологии иноязычного образования. М.: Русский язык, 2010. 568 с.

6. Чернявская В. Е. Лингвистика текста: Поликодовость, интертекстуальность, интердискурсивность: учеб. пособие. М.: Книжный дом «Либроком», 2009. 248 с.


Review

For citations:


Krasnoshchekova G. PRINCIPLES FOR CREATING PROFESSIONALLY ORIENTED TEXTBOOK IN FOREIGN LANGUAGES FOR STUDENTS OF ENGINEERING SPECIALTIES. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2016;(2):126-131. (In Russ.)

Views: 68


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)