Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

CORPORATE CULTURE DEVELOPMENT BY MEANS OF EFFICIENT COMMUNICATIONS ORGANIZATION

Abstract

This article touches on the problems of development of corporate culture through effective communication; summarize the approaches on the issue of correlation of concepts «organizational» and «corporate» culture; the structure of the object of research through the integration of views of D. A. Leontiev and E. Shane. The orientation of management decisions in the formation of stages of development of corporate culture for the effective management of communications, as one of the elements ofprocess subsystems.

About the Authors

Albina Danilova
Siberian Federal University
Russian Federation


Olga Fedorova
North Caucasus Federal Univercity
Russian Federation


Svetlana Zdrestova-Zakharenkova
Siberian Federal University
Russian Federation


References

1. Здрестова-Захаренкова С. В. Система поддержки принятия управленческих решений для промышленных предприятий: дис.. канд. экон. наук: 08.00.05. Красноярск, 2009. 192 с.

2. Пеша А. В. Управленческий подход к формированию корпоративной культуры в организациях сферы обслуживания: дис.. канд. экон. наук: 08.00.05. Екатеринбург, 2014. 224 с.

3. Рябов Р. Ю. Формирование корпоративной культуры предприятия как фактор управления его организационным развитием (на примере ОАО «Северсталь»): дис.. канд. социол. наук: 22.00.08. СПб., 2006. 198 с.


Review

For citations:


Danilova A., Fedorova O., Zdrestova-Zakharenkova S. CORPORATE CULTURE DEVELOPMENT BY MEANS OF EFFICIENT COMMUNICATIONS ORGANIZATION. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2016;(2):42-47. (In Russ.)

Views: 309


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)