Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

THE THEORETICAL BASIS OF THE EXPERIMENTAL TEACHING METHODS OF TECHNICAL-TACTICAL ACTIONS IN KARATE-DO

Abstract

The article presents the results of theoretical research, which allowed the authors to construct the experimental teaching methods of technical-tactical actions in karate-do and to reveal its conceptual nature. The experimental technique is based on the didactic principles of teaching, adapted to the process of teaching athletes the technical and tactical actions in karate and developed his project and the semantic structure. This technique is of pedagogical value for sports science and training of high-class athletes.

About the Authors

Vasiliy Zubenko
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


Vladimir Magin
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


Victor Mashchenko

Russian Federation


References

1. Матвеев Л. П. Некоторые шаги и перспективы формирования обобщающей теории в сфере физической культуры и спорта. М.: ГЦОЛИФК, 1981. 41 с.

2. Озолин Н. Г. Настольная книга тренера: Наука побеждать. М.: Астрель; АСТ, 2003. 863 с.

3. Филин В. П. Становление и перспективы развития теории и методики юношеского спорта // Физическая культура: воспитание, образование, тренировка. 1998. № 2. С. 23-40.

4. Дмитриев С. В. Социокультурная теория двигательных действий спортсмена: проблемы, поиски, решения. Н. Новгород: Изд-во НГПУ, 2005. 300 с.

5. Донской Д. Д. Развитие идей П. Ф. Лесгафта о физическом упражнении как двигательном действии // Теория и практика физической культуры. 1997. № 3.

6. Коренберг В. Б. Деятельностные аспекты спортивных двигательных задач // Материалы совместной научно-практической конференции РГАФК, МГАФК и ВНИИФК. М., 2001. С. 48-51.


Review

For citations:


Zubenko V., Magin V., Mashchenko V. THE THEORETICAL BASIS OF THE EXPERIMENTAL TEACHING METHODS OF TECHNICAL-TACTICAL ACTIONS IN KARATE-DO. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2017;(6):197-202. (In Russ.)

Views: 76


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)