Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

PEDAGOGICAL DISCOURSE THE DEFINITION «MORAL VALUE ORIENTATIONS OF CHILDREN BY SENIOR PRESCHOOL AGE»

Abstract

The formation of moral value orientations actively takes place in a pre-school childhood that was reflected in the Federal State educational standard of preschool education and has become an urgent task of the relevant age pedagogy. The article presents the philosophical, psychological, pedagogical, aspects, as well as the author's interpretation of the definition of "moral value orientations of children by senior preschool age; describes the essence of moral values (patriotism, nature, family, work and creativity, arts and literature, knowledge, world) relevant for older pre-school age; displaying difference of author's definition from existing developments in the ield of scientiic knowledge.

About the Author

Oksana Sperber
Stavropol State Pedagogical Institute
Russian Federation


References

1. Горбунова Н. В. Инноватика в сфере дошкольного образования // Гуманитарные науки (г. Ялта). 2016. № 3 (35). С. 18-23.

2. Ибрагимова Л. А. Ценностные ориентации учащихся в системе поликультурного образования (история, развитие, перспективы): монография. М.: РИЦ «Альфа»; МГОПУ им. М. А. Шолохова, 2002. 212 с.

3. Карпова Н. П. Формирование ценностных ориентаций школьников в условиях сельской образовательной среды: дис.. канд. пед. наук. Якутск, 2009. 168 с.

4. Космачева Н. В. Формирование нравственных ценностных ориентаций у дошкольников: дис.. канд. пед. наук. Воронеж, 2009. 222 с.

5. Лашкова Л. Г. Педагогические условия развития ценностных ориентаций студентов колледжа: дис.. канд. пед. наук. М., 2011. 186 с.

6. Суворова В. О. Формирование ценностных ориентаций школьников старшего подросткового возраста в процессе профессионального самоопределения: дис.. канд. пед. наук. Пенза, 2011. 188 с.

7. Философский энциклопедический словарь. М.: Советская энциклопедия, 1983. 764 с.

8. Щербаков В. А. Формирование ценностных ориентаций будущих социальных педагогов. Волгоград, 2010. 147 с.


Review

For citations:


Sperber O. PEDAGOGICAL DISCOURSE THE DEFINITION «MORAL VALUE ORIENTATIONS OF CHILDREN BY SENIOR PRESCHOOL AGE». Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2017;(5):191-196. (In Russ.)

Views: 85


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)