Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

MOTIVATION FACTORS WHICH INFLUENCE ON BUSINESSMEN WHO CARRY OUT SOCIALLY RESPONSIBLE ACTIVITY

Abstract

The article deals with businessmen's motivation towards social responsibility of business. The certain motivations factors are typical for each development stage of business. The businessmen's motives are formed under the influence of external and internal environment, therefore business directions towards changes if external area for motivation rise of socio-oriented activities by businessmen will be named a motivational mechanism. The realization of state policy in the field of business social activity stimulation leads to beneficial effect both for territory presence and country in whole.

About the Author

Evgenia Zagainova
Interregional Open Social Institute
Russian Federation


References

1. Загайнова Е. Н. Институциональная среда как фактор развития социально ответственного предпринимательства // Общество: политика, экономика, право. 2017. № 1. С. 81-83.

2. Загайнова Е. Н., Швецов Н. М. Сущностная характеристика социальной ответственности предпринимательства // Казанская наука. 2016. № 12. С. 36-39.

3. Костылева А. А. Повышение мотивации предпринимателей к социальной ответственности бизнеса // Научно-технические ведомости СПбГТУ, 2006. № 6. С. 122-126.

4. Хрупин И. М. Исследование мотивационных факторов предпринимательской деятельности // Бизнес. Образование. Право. Вестник Волгоградского института бизнеса. 2013. № 2 (23). C. 98-101.

5. Ценностные основы социальной деятельности российского предпринимательства: аналитический обзор по результатам Исследования «Ценностные основы социальной деятельности российского предпринимательства», 2014. 85 с.


Review

For citations:


Zagainova E. MOTIVATION FACTORS WHICH INFLUENCE ON BUSINESSMEN WHO CARRY OUT SOCIALLY RESPONSIBLE ACTIVITY. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2017;(5):74-78. (In Russ.)

Views: 98


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)