Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

THE EFFECT OF REGULAR EXERCISE ON BRAIN ACTIVITY

Abstract

An analysis of EEG rhythms of the students body who regularly engaged and not engaged in physical culture. Presents evidence of the influence ofphysical activity on brain activity of students. Recommendations on the use of the ideomotor training method of motor actions to improve the efficiency of the students learning process in the physical education classes.

About the Authors

German Vodolazhskiy
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


Oksana Tarasova
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


Sergey Kasyanov
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


References

1. Аиед Берхаием. Анатомо-биомеханические предпосылки организации двигательных действий в скоростно-силовых видах легкой атлетики: автореф. дис.. д-ра пед. наук. М., 1996. 38 с.

2. Белкин А. А. Идеомоторная подготовка в спорте. М.: Физкультура и спорт, 1983. 128 с.

3. Водолажская М. Г., Ворсин Л. П. Церебральная вертикаль перераспределения внутримозговой энергии. Адаптация и безопасность // Актуальные проблемы безопасности жизнедеятельности: интеграция науки и практики: сб. научн. трудов. Ставрополь: Изд-во СГУ; Сервисшкола, 2007. С. 15-16.

4. Водолажская М. Г., Рослый И. М., Водолажский Г. И. Иерархическая организация биоритмов основана на общих биохимических закономерностях // Вестник Ставропольского государственного университета. 2006. Вып. 47. С. 200-212.

5. Водолажская М. Г., Рослый И. М., Водолажский Г. И. Общность физиологических и биохимических процессов на модели иерархической организации биологических ритмов. Ч. 1 // Вестник восстановительной медицины. 2006. № 3. С. 11-19.

6. Водолажская М. Г., Рослый И. М., Водолажский Г. И. Общность физиологических и биохимических процессов на модели иерархической организации биологических ритмов. Ч. 2 // Вестник восстановительной медицины. 2006. № 4. С. 22-29.

7. Тарасова О. Ю. Педагогическая технология мыслительно-образного моделирования двигательных действий студентов на занятиях по физической культуре: автореф. дис.. канд. пед. наук. М., 2003. 24 с.


Review

For citations:


Vodolazhskiy G., Tarasova O., Kasyanov S. THE EFFECT OF REGULAR EXERCISE ON BRAIN ACTIVITY. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2017;(3):179-183. (In Russ.)

Views: 107


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)