SPECIFICS OF ACCULTURATION OF FOREIGN AND RUSSIAN NONRESIDENT STUDENTS IN THE EDUCATIONAL PROCESS OF THE UNIVERSITY
Abstract
About the Authors
Olga PolchenkoRussian Federation
Tatyana Banschikova
Russian Federation
References
1. Банщикова Т. Н., Соколовский М. Л. Особенности взаимосвязи показателей осознанной саморегуляции и параметров совладающего поведения у российских и зарубежных студентов в условиях аккультурации // Образование личности, АНО «Центр научно-практических разработок и экспертиз в области образования» (АНО «ЦНПРО»), Москва, 2017, 4, 114 - 121- Русский. URL: http://www.ol-journal.ru/about.html
2. Резников Е. Н. Психологические особенности адаптации иностранных студентов в российских вузах // Вестник РУДН, серия Психология и педагогика. 2010. № 1. С. 6-13.
3. Ушканова Р. Д. Логико-семантический анализ аккультурации // Вестник Северо-Восточного федерального университета им. М. К. Аммосова. 2010. № 1. Т. 7. С. 149-153.
4. Berry J. W. [и др.]. Acculturation Attitudes in Plural Societies // Applied Psychology. 1989. № 2 (38). P. 185-206.
5. Sandhu D., Asrabadi B. Development of an Acculturative Stress Scale for International Students: Preliminary Findings // Psychological reports. 1994. (75). P. 435-448.
Review
For citations:
Polchenko O., Banschikova T. SPECIFICS OF ACCULTURATION OF FOREIGN AND RUSSIAN NONRESIDENT STUDENTS IN THE EDUCATIONAL PROCESS OF THE UNIVERSITY. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2018;(6):236-240. (In Russ.)