Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

ACADEMIC OLYMPICS AS A MOTIVATION METHOD FOR IN-DEPTH STUDYING OF SUBJECTS

Abstract

The article presents the issues to increase motivation of university students to study special disciplines through Subject Olympics, by the example of the Olympiad in «Biological Chemistry» that improves knowledge and students' professional training. The authors share their experience in Biochemistry Olympics which develops cognitive interest and creative abilities of students. One of the ways to solidify and control knowledge in various types of testing is reflected. The tasks used over the Olympics in the practical and theoretical rounds for intramural stage are described.

About the Authors

S. Andrusenko
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


A. Filippova
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


I. Kulikova
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


E. Denisova
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


A. Kadanova
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


References

1. Аванесов В. С. Форма тестовых заданий: учебное пособие. М.: Центр тестирования. 2006. 156 с.

2. Андрусенко С. Ф., Бирюкова И. В. Использование различных форм тестирования при изучении биохимии // Вестник СГУ 2010. № 67 (2). 232 с.

3. Андрусенко С. Ф., Денисова Е. В. Использование нетрадиционных форм обучения при изучении биохимии // Наука и современность. 2014. № 2 (2). С. 110-114.

4. Андрусенко С. Ф., Денисова Е. В. Олимпиада по биологической химии как элемент учебно-воспитательного процесса // Материалы сборника научных и методических статей Международной научно-практической конференции «М. В. Ломоносов. Врата в науку». М.: Планета, 2011. 144 с.

5. Андрусенко С. Ф., Денисова Е. В., Филиппова А. М. Из опыта преподавания биохимии в высшей школе // Вестник Северо-Кавказского федерального университета. 2018. № 2. С. 142-151.

6. Вахитова Г. Х. Предметные олимпиады как способ повышения качества образования студентов педагогических вузов // Научно-педагогическое обозрение. 2013. № 1. С. 36-39.

7. Курбатов М. Н. Предметная олимпиада как способ усиления мотивации к углубленному изучению дисциплины // Перспективы развития высшей школы. Гродно, 2008. С. 42-44.

8. Румянцев В. А., Петрикас А. Ж., Эхте А. А. Новая модель тестового контроля знаний с использованием мультимедийной технологии // Верхневолжский медицинский журнал. 2007. Т. 5. Вып. 3-4. С. 45-46.


Review

For citations:


Andrusenko S., Filippova A., Kulikova I., Denisova E., Kadanova A. ACADEMIC OLYMPICS AS A MOTIVATION METHOD FOR IN-DEPTH STUDYING OF SUBJECTS. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2019;(3):125-131. (In Russ.)

Views: 135


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)