Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

PERCEPTION OF OWN WELL-BEING IN THE IN-CULTURAL ENVIRONMENT AS A PREDICTOR OF TRAINING MOTIVATION OF FOREIGN STUDENTS

Abstract

The article examines the results ofan empirical study of the motivation ofstudents' academic activity from foreign countries, the impact of foreign students' perception of their own well-being in a different socio-cultural environment on the motivation of their educational activities. It is established that the perception of one's own well-being in an inocultural environment is interconnected with the characteristics of educational motivation and has a pronounced cross-cultural specifics that should be taken into account when dealing with foreign students at a university.

About the Author

Vladimir Solomonov
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


References

1. Банщикова Т. Н., Соломонов В. А., Фомина Е. А. Предикторы учебной мотивации современных студентов // Сборник материалов III Международной научно-практической конференции «Фундаментальные научные исследования: теоретические и практические аспекты» 29-30 января 2017 г., г. Кемерово. Кемерово, 2017. С. 304-307.

2. Гордеева Т. О. Базовые типы мотивации деятельности: потребностная модель // Вестник Московского университета. Серия 14. Психология. 2014. № 3. С. 63-78. URL: http://msupsyj.ru/articles/detail. php?article=5179 (дата обращения 14.09.2018).

3. Кондратьев Ю. М. Особенности отношений межличностной значимости и взаимовосприятия в студенческих учебных группах // Социальная психология и общество. 2012. № 2. С. 62-79. URL: http:// psyjournals.ru/files/51627/social_psy_2012_n2_Kondratyev.pdf. (дата обращения 12.09.2018).

4. Меламед Д. Л. Социально-психологические особенности учебно-профессиональной мотивации студентов [Электронный ресурс] // Психологическая наука и образование. 2011. № 2. С. 1-14. URL: http://psyjournals.ru/files/41673/psyedu_ru_2011_2_Melamed.pdf. (дата обращения 14.09.2018).

5. Ромусик Н. А. Методика диагностики мотивации учебной деятельности личности в юношеском возрасте // Психологический журнал. 2007. № 1. C. 43-51.

6. Соколовский М. Л. Концепт «социокультурная безопасность» и его практическое применение // Личностный ресурс субъекта труда в изменяющейся России: материалы V Международной научно-практической конференции 5-7 октября 2018 г., Пятигорск. Ч. II / Симпозиум «Труд и его субъект в изменяющейся России». Невинномысск, 2018. С. 234-242. doi:10.30888/978-5-6041451-4-2.2.39.

7. Соломонов В. А., Фомина Е. А. Особенности саморегуляции иностранных студентов в новой социокультурной среде // Личностный ресурс субъекта труда в изменяющейся России: материалы V Международной научно-практической конференции 5-7 октября 2018 г., Пятигорск Ч. I: Симпозиум «Субъект и личность в психологии саморегуляции». Невинномысск, 2018. С. 193-198. doi:10.30888/978-5-6041451-4-2.1.27.

8. Шамионов Р. М. Критерии субъективного благополучия личности // Известия Саратовского университета. Новая серия. Серия Акмеология образования. Психология развития. 2015. Т. 4. Вып. 3. С. 213-217.


Review

For citations:


Solomonov V. PERCEPTION OF OWN WELL-BEING IN THE IN-CULTURAL ENVIRONMENT AS A PREDICTOR OF TRAINING MOTIVATION OF FOREIGN STUDENTS. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2018;(5):193-200. (In Russ.)

Views: 92


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)