Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

THE FORMATION OF PROFESSIONAL MOTIVATION UNIVERSITY STUDENT

Abstract

The article presents a theoretical analysis and empirical study of the professional motivation formation among students. The essence of professional motivation is shown and its components - cognitive, affective and conative - are described. The conditions of its formation associated with the components of professional motivation, content and organization of the learning process of students. The results of empirical research on the formation ofprofessional motivation of students are described: the hypothesis, scheme and results of the forming influence are presented. It is proved that the creation of special conditions contributes to the formation of professional motivation of students.

About the Authors

Alexey Lukyanov
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


Tatyana Voronina
Krasnodar University of the Ministry of the Interior of Russia
Russian Federation


References

1. Воронина Т. Н., Лукьянов А. С. Особенности мотивации учебно-профессиональной деятельности современных студентов // Современные наукоёмкие технологии. 2016. № 11-1. С. 82-85.

2. Горчакова Е. Б. Мотив достижения успеха в структуре личности и деятельности будущих менеджеров: дис.. канд. психол. наук. Хабаровск, 2012. 176 с.

3. Грибаньков О. А. Педагогическая технология формирования учебно-профессиональной мотивации курсантов военно-морских вузов: автореф. дис.. канд. пед. наук. М., 2016. 24 с.

4. Кашко Т. В. Активизация учебно-познавательной мотивации курсантов старших курсов в процессе преподавания социально-гуманитарных дисциплин: автореф. дис. канд. пед. наук. Елец, 2016. 22 с.

5. Кечкин Ю. В. Профессионально-мотивационная адаптация курсантов в военном вузе: автореф. дис.. канд. пед. наук. Челябинск, 2016. 26 с.

6. Маркова А. К. Психология профессионализма. М., 2006. 312 с.

7. Пряжников Н. С. Мотивация трудовой деятельности. M., 2012. 327 с.

8. Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии. СПб., 2015. 720 с.

9. Скрипкина Т. П. Психология доверия (теоретико-эмпирический анализ). Ростов-н/Д, 1997. 314 с.

10. Фрэнкин Р. Мотивация поведения. СПб., 2014. 457 с.

11. Цакаев С. Ш. Педагогические условия реализации мотивационной атрибуции агрессивности студентов вуза в учебной деятельности: автореф. дис. канд. пед. наук. М., 2017. 23 с.


Review

For citations:


Lukyanov A., Voronina T. THE FORMATION OF PROFESSIONAL MOTIVATION UNIVERSITY STUDENT. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2018;(5):172-179. (In Russ.)

Views: 97


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)